• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,07%6 035,53
  • DOW 30−0,03%43 285,7
  • Nasdaq −0,06%20 020,02
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,07%6 035,53
  • DOW 30−0,03%43 285,7
  • Nasdaq −0,06%20 020,02
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 11.02.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reklaamimahu kasv surub hindu üles

TV3 tegevdirektori Toomas Vara sõnul tõsteti hindu umbes 15?20 protsenti võrreldes eelmise aastaga. Kanal2 tõstis hindu keskmiselt 15 protsenti.
Vara ütles, et reklaamihinna tõusu põhjuseks on asjaolu, et telereklaami maht on piiratud ning kuna eelmise aasta lõpus nähti, et ollakse kriitilise piiri lähedal, otsustati hindu tõsta. TV3 reklaamimaht suurenes Vara sõnul jaanuaris eelmise aasta sama perioodiga võrreldes üle 10 protsendi.
Kanal2 direktori Urmas Oru sõnul tõsteti telereklaami hindu, kuna see on ettevõtete seas populaarne. ?Telereklaami aeg oli vähemalt eelmise aasta lõpus viimase sekundini välja müüdud,? lisas Oru. Reklaamihindu tõstetakse Oru sõnul korra aastas või hooaja jooksul.
Trükimeedias pole viimased neli aastat reklaamihindu tõstetud. Esimesena korrigeeris hinnakirja Postimees eelmise aasta lõpus. Postimehe peadirektor Erik Roose ütles, et tõsteti näiteks Tartu Postimehe reklaamihindu, kuna see ei olnud ülejäänud väljaannete reklaamihindadega ühtne. Lähiajal pole kavas hinda rohkem tõsta.
Postimehe reklaamimüügi käibe kasv oli jaanuaris kümme protsenti. ?Tundub, et veebruaris sama trend jätkub,? ütles Roose. Postimehe reklaamimaht kasvas eelmisel aastal keskmiselt viis protsenti.
Eesti Ekspressi peadirektor Viljar Ots ütles, et kuigi telereklaam läks kallimaks, ei kavatseta trükimeedias reklaamihindu tõsta ? selleks pole vajadust. Pigem vähendatakse soodustusi. Eesti Ekspressi reklaamimaht suurenes mullusega võrreldes umbes 20 protsenti, ütles Ots.
Eesti Päevalehe vastutav väljaandja ja peadirektor Aavo Kokk usub, et sel aastal tellitakse reklaami rohkem. Koka sõnul saavad ettevõtted reklaami peale rohkem raha kulutada, kuna inimeste ostujõud paraneb ning ettevõtete kasum suureneb.
Äripäeva Kirjastuse reklaamijuhi Ethel Reieri sõnul algas reklaamitellimuste elavnemine juba eelmise aasta detsembris. ?Aasta lõppes tugevate müüginädalatega, mis jätkusid ka sellel aastal,? ütles Reier, kelle sõnul on kogu reklaamiturg uute kampaaniate mõjul suurenenud. Jaanuari reklaamimüügi käive oli eelmise aasta jaanuariga võrreldes 17 protsenti suurem.
Reklaamiagentuuri Zavod BBDO juht Marek Reinaas ütles, et telemeedia hinnatõus annab trükimeediale hea argumendi hindade tõstmiseks.
Autor: Gert D. Hankewitz

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 16:39
Hea eeskuju: kaitsevägi hävitas eelmise digikoristuse käigus ca 40 terabaiti digiprügi
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele