Vähenevad alltöövõtutellimused sunnivad varakult otsima varuvõimalusi oma teenuse pakkumiseks.
Jätkuvalt kõrge alltöövõtu osakaal Eesti erinevates majandusharudes, sh õmblus-, elektroonika-, kummi- ja mööblitööstuses, langeb, sest paljud endised head alltöövõtupakkujad on viinud oma tellimused kas odavamatesse naaberriikidesse või kaugemale. Arvestades ka Läti ja Leedu arenguid, kujuneb lähiajal paljude alltöövõtuga seotud ärijuhtide peavaluks uute tellijate hankimine teistest riikidest.
Kui olete oma valdkonnas tegutsenud mitmeid aastaid, siis teie portfellis on teatud hulk kliente, kellest saab eristada kõige kasumlikumaid. Tavaliselt toimib reegel, et 20% klientidest annavad 80% kasumist. Võttes luubi alla need kõige kasumlikumad, vaatame, mis riigist on need firmad pärit, nende tegevusalad, kui suur on töötajate arv, firma vanus, kas tegemist on tootjate või edasimüüjatega jms. Võimaluse korral võrrelge käivet ja muid majandusandmeid. Kui teil oma kliente on vähevõitu, tuleb õppida teiste kogemustest ? paljud firmad tutvustavad kodulehel oma tähtsamaid tellijaid.
Kui võõrkeelega pole probleeme, siis tegevusala ja riigi järgi otsinguks sobivad ka Google?i-taolised üldised otsingumootorid. Universaalsed portaalid annavad paraku lisaks otsitule palju asjasse mitte puutuvaid vastuseid. Otsides samade parameetrite järgi veebilehelt www.europages.com, saame leida Euroopa firmasid. Detailotsingut eesti keeles kõigi ülalloetletud näitajate järgi võib proovida ülemaailmsest äriportaalist www.kompass.com. Mitmeid ingliskeelseid firmainfobaase pakub vastusena Google?i päring ?business directories?.
Kui potentsiaalsete partnerite nimekiri käes, siis tuleb neile märku anda oma koostöösoovist. Seda tasub teha kirja, mitte e-postli teel ning heas inglise, saksa või muus keeles. Kindlasti tuleb pakkuda maksimaalselt infot oma firma, eriti selle tehnilise baasi kohta. Lisage oma toodete kataloog, tuntumate klientide nimekiri ning võimalusel ka mõne kliendi tänukiri, kus teid tänatakse mingi paindliku või kiire töö eest või vastutuleku eest kliendi soovile. Viide teie firma asjalikule, värskelt uuendatud kodulehele internetis lisab pakkumisele usaldusväärsust.
Magusamate klientide saamiseks tasub pingutada ning korrata oma pakkumisi teatud sagedusega. Arvatavasti otsivad nendega koostööd ka teised huvilised, teie konkurendid. Mõnikord tuleb kasuks ka konkurentide kohta info kogumine ning oma eeliste või puudujääkide välja selgitamine. Kui võitlus parimate klientide eest venib pikale, siis on varuks teine grupp, mis on ?keskmiselt? kasulik. Alustage selle grupi profiili koostamist.
Alltöövõtu pakkujad kasutavad partnerite otsinguks suuri firmainfoportaale. Võib-olla on teie firma kontaktandmed mõnes sellises ilma teie initsiatiivitagi esindatud, ent täiendava teabe nappuse tõttu teid lihtsalt ei märgata. Kui valite, kuhu paigutada oma firma andmete põhjalikum esitlus, uurige, millistes keeltes, kui mugavalt ja kui detailselt saab seal esitada päringuid. Kellele lehekülg on mõeldud, millised on reklaamivõimalused. Tutvuge ka lehe külastatavuse statistikaga ning pange tähele, kas see statistika on sertifitseeritud, kas pakutakse võimalust paigutada portaali keskkonda teie toodete kataloogi või suunavat linki teie firma kodulehele. Rahvusvahelisest portaalist on mõtet linki oma kodulehele suunata üksnes siis, kui teie leht on vähemalt ühes võõrkeeles.
Autor: Ally Renter
Seotud lood
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?