Alanud aasta esimesel kuul tegi Euroopa automüügis võrreldes eelmise aasta jaanuariga suurima hüppe Kia, riikidest kasvas müük kõige enam Islandil, selgub üleeile avaldatud Euroopa Autotootjate Assotsiatsiooni (ACEA) jaanuarikuu uute sõiduautode registreerimise kokkuvõttest.
Suurematest tõusjatest markide lõikes torkavad silma veel Smart, Volvo, Renault ja Chevrolet/Daewoo, langejate poolelt aga Alfa Romeo, Jaguar, Fiat, Nissan ja MG Rover.
Riikidest on müük peale Islandi kasvanud tublisti ka Slovakkias, Taanis, Iirimaal ja Lätis, vähenenud aga Poolas, Ungaris ja Norras.
Üllatusena selgub ACEA kokkuvõttest, et ka Eestis on tänavu jaanuaris registreeritud 2% vähem uusi sõiduautosid kui möödunud aastal samal ajal.
Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL), kes lähtub ülevaadete koostamisel automüüjate enda numbritest, teatas, et tänavu jaanuaris kasvas müük tervelt 6%.
Kusjuures ACEA tänavused numbrid on AMTELi omadega üsna sarnased (erinevus vaid 5 autot) ning teatud nihe erinevates süsteemides ongi juba sisse kodeeritud.
Oluline erinevus on hoopis möödunud aasta jaanuariga.
AMTELi andmetel müüdi mullu jaanuaris 1265 uut sõiduautot, ACEA andmetel registreeriti neid aga samal ajal 1378 ehk üle saja auto rohkem. Ilmselt ei tulene erinevus sellest, et AMTEL osa müüdud autodest maha salgab, vaid sellest, et ACEA alustas järjepidevat statistikat Eesti ja teiste ELi uute liikmesriikide automüügi kohta alles pärast seda, kui ELi laienemine oli teoks saanud, ehk pärast 1. maid 2004.
Markide lõikes on Euroopa müüduim automark Renault, mida registreeriti jaanuaris ühtekokku 132 905. Teisel kohal on 107 015 autoga Opel/Vauxhall, Volkswagen platseerus kolmandale kohale 105 690 autoga. Kaugele maha ei jää ka Ford, mida müüdi 105 690 autot.
Kokku registreeriti tänavu jaanuaris Euroopas 1 222 564 uut sõiduautot ehk 10 180 autot vähem kui möödunud aasta jaanuaris. Ehkki arv tundub aukartustäratav, on tegelik müügilangus vaid 0,8%.
Põhjanaabrite automüük vähenes tänavu jaanuaris võrreldes möödunud aasta sama ajaga 213 auto võrra ehk 1,2%.
Suurima languse tegi markide lõikes läbi Daewoo, kuid seda numbrit ei saa kuigi tõsiselt võtta. Nimelt on kukkumise taga kaubamärgi muutumine Chevrolet?ks, mis on omakorda protsendiliselt konkurentsitult suurim tõusja.
Seega on müügilangus tuntavam Land Roveril ja Seatil, samuti on kahanenud Alfa Romeo ja Suzuki müük.
Tubli kasvu on Soomes läbi teinud lisaks eelnimetatud Chevrolet?le ka Subaru ja Opel.
Müüduim automark ja mudel on Soomes samad, mis Eestiski. Turuliidri positsiooni hoiab Toyota ja konkurentsitult müüduim auto on Toyota Corolla.
Tänavu jaanuaris müüdi Soomes 1426 Toyota Corollat. Teisel kohal olevat Volkswagen Golfi edestas Corolla koguni 514 autoga.
Kolmandale kohale müügiedetabelis platseerus Toyota Avensis, neljandale uus Ford Focus, viiendale Nissan Almera.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.