Supermarketites on trend kaubavaliku kasvu suunas, kommenteeris Prisma-keti omanikfirma SOK Balti piirkonna juht Arttu Laine tänase SL Õhtulehe artiklit.
Laine põhjendas sortimendi laienemise väidet kahe argumendiga. Esiteks kasvab inimeste ostujõud, mis motiveerib poode ka tootevalikut laiendama. Ning teiseks areneb pidevalt ka IT-süsteemid, mis võimaldavad efektiivselt hallata üha laiemat tootevalikut. Laine on olnud Eestis marketiketti juhtimas viis aastat. ?Kui alguses oli piltlikult terve riiul ühte mahla täis, siis täna on tekkinud riiulitele ikka valik mitme tootja ja mahlasordi vahel,? rääkis Laine.
Laine sõnul on Prismades müügil 10 000-12 000 erinevat aktiivset tootenimetust, st need on tooted, mis on müügil samal ajahetkel. See laieneb kindlasti ja muutub mitmekülgsemaks, märkis Laine.
Tänane SL Õhtuleht kirjutas, et kaubavalik Eesti suurtes kaubanduskettides muutub üha väiksemaks ning väiketootjatel on raske suurte poekettide lettidele oma toodetega pääseda. Laine möönis, et mõnedel väiketootjatel on tõesti probleemne oma toodetega suurtesse kettidesse pääseda. ?Suurim probleem on siin tootja ebastabiilsus. Ja samas ei kehti see ka kõigi väiketootjate kohta,? lausus Laine. ?Ent see on teine teema. Kaubavaliku osas on trend kindlasti positiivne ja tarbija jaoks valik laieneb,? märkis Laine.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.