Ketistuv kaubandus ning üha enam leviv logistikateenuste sisseostmine kergitab teenusepakkujate hinnangul tänavu mahtusid kuni 15%.
Smarteni juhataja Mait Miller selgitas, et turu kasvu peamiseks põhjuseks on Eesti logistikasektori noorus, mistõttu mõtlevad paljud firmad alles nüüd logistikateenuse sisseostmisele.
Samuti aitab logistikateenuste mahtude kasvule kaasa jaekaubanduse jätkuv ketistumine ning oma keskladude kasutamine, mis võimaldab rahvusvahelistele tootjatele otsetarneid. Selle tulemusena võivad importijate mahud väheneda, mis omakorda soodustab logistikateenuste kasutamist.
Euroopa Liiduga liitumisel kadunud tollipiiride tõttu saavad logistikafirmad pakkuda kiireid ja efektiivseid lahendusi nii Soome kui ka Baltikumi suunal, mis soodustab regionaalsete keskladude teket.
Kiirelt kasvav turg kasvatas logistikateenuste pakkujate mahtusid üle 10% ka eelmisel aastal. 14% käivet ning 23,7% saadetiste mahtu kasvatanud ASi Schenker tegevjuht Meelis Arumeel selgitas, et tulemused olid üle ootuste, arvestades ELi tulekuga kadunud tollimaaklerluse käivet. Samuti kasvas saadetiste arv enam, kui oodati.
AS DFDS Transport aga lootis suuremale kasvule kui saavutatud 11%. ?Ilmselt ei osanud me ette näha kõiki ELiga liitumisest tulenevaid asjaolusid,? kommenteeris ASi DFDS Transport tegevjuht Jaan Lepp.
Smarten kergitas konkurentidest mõnevõrra enam käivet, 2003. aastaga võrreldes 21%, tulemus jäi nelja protsendi võrra alla aasta varasemale tulemusele.
Kasvu põhjusena nähti peamiselt uute klientide ja koostööpartnerite lisandumist ning kaubavoogude kasvu. Milleri hinnangul kasvas kindlasti ka teenuste sisseostmine.
Seotud lood
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?