Alkoholitootja Liviko teatel on aktsiisimäärade tõstmise järel aasta alguses turgu tabanud mõõn asendumas stabiilse müügiga.
Liviko turundusdirektor Janek Kalvi põhjendas jaanuari tagasihoidlikke müügitulemusi 1. jaanuarist tõusnud alkoholiaktsiisiga, mis väljendus peamiselt selles, et kaupmehed ostsid alkoholi suurtes kogustes ette. 'See trend on muutunud ja müüginumbrid kaubanduses on taastumas,' sõnas Kalvi. Tema sõnul toetab müüki ka järjest kasvav eksport.
Jaanuaris müüs Liviko 352 572 liitrit kanget alkoholi, mida oli 2004. aasta jaanuariga võrreldes 146 312 liitrit vähem. Samal ajal maksis Liviko detsembri müügi pealt jaanuaris riigieelarvesse rekordilised 125 miljonit aktsiisimaksu.
Pärast paarinädalast remonti avab Liviko tuleval teisipäeval Tallinnas Mere puiesteel taas oma esinduskauplus, mis on endisest avaram ja suurema kaubavalikuga.
Kodumaiste tarbijate seas on endiselt populaarsemad kaubamärgid Viru Valge, Laua Viin ja Vana Tallinn. Kalvi sõnul kasvatab vabariigi aastapäev traditsiooniliselt Viru Valge müüki.
Eelmisel aastal moodustas Liviko kange alkoholi müük 11,7 miljonit liitrit ning 2003. aastal 8,2 miljonit liitrit.
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.