• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,22%6 026,72
  • DOW 30−0,35%43 144,92
  • Nasdaq −0,18%19 995,7
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,22%6 026,72
  • DOW 30−0,35%43 144,92
  • Nasdaq −0,18%19 995,7
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 02.03.05, 11:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autokaubandus jätkuvalt langustrendis

Autokaubandus pole üle saanud eelmisel aastal alanud langustrendist, kommenteerib majandus- ja kommunikatsiooniministeerium jaekaubanduse statistikat.
Jaanuaris kasvas jaemüük (koos autokaubanduse müügiga) võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 8%. 2003 aasta jaanuari kasvust on see 5 protsendipunkti võrra madalam. Kiirem kasvas oli jaekaubanduses ilma autokaubanduse müügita ? 12%. Autokaubandusettevõtete müük jätkus langustrendil, müügi kasvutempo vähenes võrreldes eelmise aasta jaanuariga 16%, mis jäi detsembrikuu languse tasemele.
Jaekaubanduse müük kasvas endiselt toidukaupade spetsialiseerimata kaupluste arvel (14%). Suure osatähtsuse tõttu moodustab toidukaupade kaupluste müügi juurdekasv üldisest jaemüügi juurdekasvust kaks kolmandikku. Toidukaupade müügi kasvu aitas tõsta väliskülastajate poolt ostetavate alkohoolsete jookide koguste suurenemine võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Jookide toodangu müük siseturule kasvas jaanuaris ligi neljandiku võrra. Kõrge oli ostuaktiivsus majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, nende kauplustegruppide müük kasvas 15%, osaliselt ka ehitusmaterjalide arvel seoses kinnisvaraturu jätkuva kasvuga. Ehitusmaterjalitööstuse müük siseturule kasvas jaanuaris üle 50% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Vaatamata soojale jaanuarile kasvas müük ka tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (12%), ka EKI kaubandusbaromeetri müügi prognoosid olid garderoobikaupluste osas optimistlikud.
Jaemüügi vähenemine võrreldes eelmise aasta jaanuariga toimus apteegikaupade ja kosmeetikavahendite osas (-15%), seoses suurte kosmeetikakaupade jõulumüükidega detsembris.
Ettevõtete hinnangul võib nõudlus veebruaris hooajaliselt mõnevõrra väheneda, sest jaanuarikuu EKI kaubandusbaromeetri prognoosi saldod näitasid uue kauba tellimuste ja müügi vähenemist järgneva 3 kuu jooksul. Veebruaris olid hinnangute saldod juba positiivsed, mis näitab müügi kasvu tõusu järgmistel kuudel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 16:39
Hea eeskuju: kaitsevägi hävitas eelmise digikoristuse käigus ca 40 terabaiti digiprügi
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele