Paberpiletite kaotamine lennureisiliiklusest on Rahvusvahelise Lennutranspordiassotsiatsiooni (IATA) üks abinõudest, millega loodetakse lennunduse kulusid vähendada.
IATA plaanib kaotada paberpiletid hiljemalt aastaks 2007. Vähenemise trend on tegelikult juba alanud. Paberpileteid ei kasuta juba odavlennufirmad, Ameerikas aga on vaid 20% väljastatud piletitest paberil, pea kõik neist ka rahvusvahelistel lendudel. Maailmas aga moodustavad paberpiletid 65% kõigist piletitest.
Elektroonilise piletiga salvestatakse varem pileti magnetreale salvestatud andmed otse lennufirma andmebaasi. Klient saab füüsilise pileti asemel nn ribakoodi, millega isikut tõendavat dokumenti näidates pardale pääseb. Koodi eelis pileti ees on võimalus seda mitmel viisil kohale toimetada. Nii saab seda näiteks telefonitsi või e-postiga reisijale edastada.
Füüsilise pileti kaotamine tähendab reisijale ka lennule registreerumise lihtsustumist. Nimelt ei pea selleks enam lennujaama kohale tulema, vaid saab end registreerida ka kodust arvuti tagant või mobiiltelefoniga.
Pardalepääsuks saab iga reisija nn ribakoodi, mille saab kas arvutist välja printida või mobiiltelefoni ekraanilt skänneriga lugeda lasta. Kliendile tähendab see vähem järjekorras seismist. Mobiilipõhist lahendust proovib eelmise aasta novembrist üks Brasiilia lennufirma.
Lähiaastate trend on ka iseteeninduskioskite kasutusele võtmine lennujaamades, mille abil saab lennule registreeruda klienditeenindajata.
Kioskid on kasutusel eelmisest aastasr ka Tallinna lennujaamas Estonian Airi lendudele registreerimiseks, aastaid juba aga Arlanda lennujaamas Stockholmis.
Seotud lood
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?