Riik ei kavatse kütuse riikliku varu hoidmiseks eraldi mahutiparki ehitada.
Läinud neljapäeval otsustas valitsus asutada riigile kuuluva äriühingu AS Eesti Vedelkütusevaru Agentuur, mille kanda jääb riigi kütusevaru hankimine ning hoiustamine, kirjutab Eesti Päevaleht.
2010. aasta 1. jaanuariks peab Eestil olema kütusevaru, mis vastab vähemalt 90 päeva keskmisele sisemaise tarbimise kogusele. Eesti väiksust arvestades mahuks kogu vajalik 250 000tonnine varu suuremasse naftatankerisse.
Seaduse kohaselt peab Eesti hoidma oma territooriumil järgmise aasta 1. jaanuarist vähemalt 15 päeva kütusevaru. Samas ei näe vedelkütusevaru agentuuri äriplaan ette eraldi mahutipargi ehitamist ning omamist.
?Seni kui läbi Eesti toimub aktiivne kütuse transiit, pole ükski mahutipargi omanik huvitatud seisvast kaubast,? selgitas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi vedelkütusevarude projektijuht Alan Vaht. Samas ? kui praegu ehitada kütuse hoidmiseks Eestisse uued suured mahutid ja ühel hetkel peaks Venemaalt tulev transiit vähenema, tekiks omakorda küsimus, miks oli vaja suure raha eest mahutite kapasiteeti nii palju tõsta. Seepärast hoiustatakse ülejäänud (ehk 75 päeva) kütusevaru välisriikides.
Praegu on Eestil leping olemas Rootsiga, lähiajal sõlmitakse see ka Taaniga. Lisaks käib töö selles suunas, et nimekirja lisanduksid Soome ning Saksamaa. Eesmärgiks pole seejuures riikliku varu võimalikult suur hajutamine välisriikide vahel. Pigem tekib sellega võimalus valida, kus on varu hoidmine kõige odavam.
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.