• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5001,1%6 040,04
  • DOW 300,91%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5001,1%6 040,04
  • DOW 300,91%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 24.03.05, 08:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Tänavune jää tuli hilja, kuid riiki paljaks ei söö

Veeteede ameti peadirektor Andrus Maide usub, et sel aastal ei pea lisaks eelarves ettenähtule jäämurdmiseks riigilt raha juurde küsima.
Jäämurdjale Tarmo on eelarves ette nähtud umbes 10 miljoni kroonine aastane ülalpidamisraha. Kütust on eelarvesse kavandatud 20 tööpäeva jaoks. Sellega tänavu küll läbi ei saa, sest Maide hinnangul jagub Tarmol tööd kindlasti veel ka aprilli esimesel nädalal, kirjutab Postimees.
Maide ütles, et kui Pärnu lahes tuli jääd murdma hakata juba 4. veebruaril, siis Soome lahel sai Tarmo tööd alustada alles 1. märtsil. Kuna Pärnu jäämurdmise eelarve on koostatud olukorraks, et jääd tuleb murda juba alates detsembrist, saab Pärnu arvelt anda lisaraha ka Tarmo kütusekuludeks.
Pärnu lahel lepingu alusel jääd murdev Alfons Håkans Eesti puksiirlaev Protector töötab seal olenevalt jääoludest ilmselt samuti aprilli esimese dekaadi lõpuni. «Tänavu kulub Pärnu jäämurdele 10-11 miljonit krooni,» selgitas Maide.
Kui tänavu ja varasematel aastatel tuli leida Pärnule jäälõhkuja välismaiste firmade pakkujate hulgast, siis juba tuleval talvel loodab riik vette saada oma jäämurdja. Kümmekond aastat tagasi Soomest ostetud suur poilaev Lonna, mil praegu nimeks EVA-316, pääseb ümberehitatuna Balti Laevaremonditehase ellingult alla 15. detsembril.
Sügiseks peab valmima Eesti jäämurde kontseptsioon, mis annab võimalikud tegevuskavad, kuidas täita edaspidi Eesti riigi kohustust oma veeteede talvisel lahtihoidmisel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele