Veeteede ameti peadirektor Andrus Maide usub, et sel aastal ei pea lisaks eelarves ettenähtule jäämurdmiseks riigilt raha juurde küsima.
Jäämurdjale Tarmo on eelarves ette nähtud umbes 10 miljoni kroonine aastane ülalpidamisraha. Kütust on eelarvesse kavandatud 20 tööpäeva jaoks. Sellega tänavu küll läbi ei saa, sest Maide hinnangul jagub Tarmol tööd kindlasti veel ka aprilli esimesel nädalal, kirjutab Postimees.
Maide ütles, et kui Pärnu lahes tuli jääd murdma hakata juba 4. veebruaril, siis Soome lahel sai Tarmo tööd alustada alles 1. märtsil. Kuna Pärnu jäämurdmise eelarve on koostatud olukorraks, et jääd tuleb murda juba alates detsembrist, saab Pärnu arvelt anda lisaraha ka Tarmo kütusekuludeks.
Pärnu lahel lepingu alusel jääd murdev Alfons Håkans Eesti puksiirlaev Protector töötab seal olenevalt jääoludest ilmselt samuti aprilli esimese dekaadi lõpuni. «Tänavu kulub Pärnu jäämurdele 10-11 miljonit krooni,» selgitas Maide.
Kui tänavu ja varasematel aastatel tuli leida Pärnule jäälõhkuja välismaiste firmade pakkujate hulgast, siis juba tuleval talvel loodab riik vette saada oma jäämurdja. Kümmekond aastat tagasi Soomest ostetud suur poilaev Lonna, mil praegu nimeks EVA-316, pääseb ümberehitatuna Balti Laevaremonditehase ellingult alla 15. detsembril.
Sügiseks peab valmima Eesti jäämurde kontseptsioon, mis annab võimalikud tegevuskavad, kuidas täita edaspidi Eesti riigi kohustust oma veeteede talvisel lahtihoidmisel.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.