Meil kõigil on tihti põhjust olla õnnetu ja kogu maailma peale vihane. Olgu selleks siis saavutamata eesmärk, kaela sadanud lisaülesanne, ootamatu liiklusõnnetus või mure lähedase inimese pärast. On loomulik, et tunneme ennast siis halvasti ja käime päev läbi ringi morni näoga.
Paraku on aga tõsidus, nii nagu naergi, nakkav. Eriti pannakse tööl tähele juhtide meeleolu. Kindlasti ei tahaks keegi töötada firmas, kus sekretärilt käiakse hommikuti uurimas, kuidas juhi tuju täna on. Kui saadakse vastuseks, et see pole just kõige parem, siis ei julge keegi sel päeval juhti oma küsimustega tülitada.
Ega juht peakski päevas 24 tundi naerma ja naljatama. Seda ei suudaks ükski inimene ja ta mõjukski võltsilt. Aga juhti pannakse tööl kõige rohkem tähele. Tema morn meeleolu levib kiiresti terves kontoris ja keegi ei julge siis ka ise eriti kõvasti naerda, kui juht hommikul tigedalt oma kabinetti tormab.
Kui see aga pidevalt kestab, siis polegi varsti enam erilist põhjust vaja, et morn olla. Juht ja terve kollektiiv on lihtsalt sellega harjunud ega oskagi mõeldagi, et tööl võiks ka vahel nalja visata. Ometi võiks seda vahel proovida ja avastada, et seepärast ei jää ükski töö tegemata ja juhi autoriteet jääb samaks või isegi paraneb.
Kindlasti oleme kõik kogenud, et pärast paari minutit naermist tundub nii mõnigi probleem veidi väiksem ja kiiremini lahendatav. Tunneme end vabamalt, julgemalt ja aktiivsemalt.
Töökaaslase või juhi visatud nali sütitab tegutsema ja lahendusi otsima. Ometi kasutame seda lihtsat ja odavat motivaatorit tööl suhteliselt harva.
Millal sellega siis veel algust teha, kui mitte varsti saabuval 1. aprillil. Head naljatamist!
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.