Fazeri eesmärk oli teha firmast 100% tütar ning asuda aktiivselt Venemaal ja Balti riikides uusi turge vallutama. Cloetta Fazeri tuntumad kaubamärgid muuhulgas Eesti turul on Fazer Sinine, Kex, Dumle, Geisha ja Marianne. Enne nõukogu otsust oli pakkumise juba tagasi lükanud ka Cloetta Fazeri teine suuraktsionär Malfors Promoter, mille taga on Cloetta üles ehitanud Rootsi Svenfeldti perekond. Perekonnale kuulub 39,6% häältest ja veerand kapitalist. Fazerile, mille taga on samuti pikkade traditsioonidega Soome suguvõsa, kuulub otse ja seotud firma Cacava OY kaudu enam kui 50% Cloetta Fazeri häältest ja kapitalist.
Cloetta Fazeri nõukogu hindas Fazeri pakkumise liiga madalaks, tuginedes muuhulgas investeerimispanga Carnegie hinnangule. Pakkumise hindas madalaks ka Cloetta Fazeri Rootsi omanik, kes leiab, et pakkumine on vaenulik ning vastuolus kokkulepetega, mis sõlmiti Cloetta ja Fazeri maiustusteharu liitmisel viis aastat tagasi. Rootslased on vastu ka Fazeri plaanile firma börsilt ära viia. Rootsis ja Soomes on Cloetta Fazer turuliider, vähem edukas on oldud uutel turgudel ? Norras, Taanis, Poolas.
Läinud nädalal otsustati sulgeda mitu aastat kahjumit andnud Poola tehas Gdanskis, kuna ägedas konkurentsis ei suudetud kindlustada tugevat turupositsiooni. Nüüd piirdub Cloetta Fazer Poolas vaid oma toodangu turustamisega.
Seotud lood
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?