Büroosekretär peab tegelema telefonikõnede ning kontorikülastajatega, infoliikumise ja kontoritarvetega varustamisega.
Müügisekretäri roll on seotud ka müügitööga. Näiteks klientide informeerimine pakutavatest toodetest ja müügipakkumiste ning -arvete koostamine.
Sekretär-raamatupidaja peab oskama osalist või bilansini raamatupidamist.
Sekretär peab olema eelkõige usaldustäratav, aus, vastutustundlik ja iseseisev. Tema olulisteks oskusteks on koostöövõime, lojaalsus, suhtlemine, täpsus, otsustusvõime, pingetaluvus, enesekindlus, organiseerimisvõime, erapooletus, abivalmidus, arenemisvajadus ja loovus.
Sekretäril on oluline roll ka firma imago hoidmisel ja isegi parandamisel. Sekretäri meeldiv hääl annab firmast esmamulje. Tema võtab teid vastu, juhatab koosolekule, valmistab materjalid ette, seab ruumi korda ning sätib lilled vaasi.
Sekretär tagab sujuva kontoritöö ning juhib iga päev nii firmasisest kui ka välist infovahetust. Tal on oskus asju nähtamatult juhtida ning sellest rõõmu tunda. Arusaam, et sekretär on pelgalt kaunis naeratav kohviserveerija, on õnneks taandunud.
Sekretäri motiveerib tavaliselt vaheldusrikas töö, kus on palju suhtlemist ja organiseerimist. Palgatingimused sõltuvad sageli sellest, kas sekretäriülesannetega on liidetud ka raamatupidamiskohustus, müügiprotsessis osalemine või juhtkonna / teiste töötajate assisteerimine.
Sekretäri tavaline kompensatsioonipakett koosneb põhipalgast, millele võib eduka tegevuse puhul lisanduda paar korda aastas preemia.
Kui tegemist on müügisekretäridega, lisandub põhipalgale reeglina ka tulemusosa.
Autor: Igor Päss
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.