Lihavõttepühade nädalal müüsid tootjad ning kaupmehed kanamune tavakogusega võrreldes mitu korda rohkem, ainuüksi Tallegg prognoosis müüa 2,4 miljonit muna.
ASi Tallegg turundusjuht Kristi Männik ütles Eesti Päevalehele, et lihavõttepühade ajal Talleggi munamüük tavanädalatega võrreldes kahekordistub. ?Müük hakkab kasvama juba paar nädalat enne pühi, kuna kauplused peavad varakult tagama piisavas koguses munade saadavuse,? märkis ta.
Statistika järgi sööb eestlane aastas 155 muna.
Pühadenädalaks oli Talleggi müügiprognoos 2,4 miljonit muna. Samas on Tallegg Eesti suurim kanamunade tootja, kelle päevane tootmismaht on umbes 250 000 muna.
Saaremaa ettevõtte OÜ Ovolex juhataja Maie Kiil ütles, et pühade ajal kasvab ettevõtte munamüük umbes poole võrra. Siiski tõdes Kiil, et vene ajaga võrreldes on praegused munamüügikogused tunduvalt väiksemad: ?Praegu toodame 3,5 miljonit muna aastas, vene ajal ulatusid mahud 10-11 miljonini,? selgitas Kiil. Munadepühade ajal suureneb tema sõnul nõudlus eeskätt valgete kanamunade järele.
Selveri poeketti haldava ASi A-Selver ostu- ja turundusdirektor Iivi Saar tõdes, et lihavõttenädalal kasvab munamüük võrreldes tavapäevadega 2-5 korda.
2004. aasta suurel reedel müüsid kümme Selveri kauplust kokku ligi 50 000 muna ning seda nii kuuestes karpides kui ka 10 ja 30 munaga restides.
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.