Infrastruktuuriettevõtja Eesti Raudtee ja Westgate Transport OÜ sõlmisid täna infrastruktuuri kasutuslepingu, läbirääkimised teise vedajaga veel jätkuvad.
Infrastruktuuri kasutamise lepingute sõlmimisega seotud läbirääkimisi juhtinud Eesti Raudtee infrastruktuuridirektor Kaido Simmermann tunnustas Westgate Transporti professionaalset suhtumist ja raudteealaseid kogemusi.
'Läbirääkimised osutusid ääretult pingelisteks ja ajaliselt piiratuteks, sest uueks liiklusperioodiks ettevalmistumise käigus lükkusid mitmed olulised protsessid ja otsused meist mitteolenevatel põhjustel pikalt edasi,' ütles Simmermann. 'Iga algus on raske, nii ka sellise Euroopas täiesti pretsedenditu raudteekaubaveoturu mudeli puhul. Sellegipoolest jõudsime Westgate Transportiga kokkuleppele kõigis küsimustes, sest hea koostöökogemus partneri emafirmaga Transoil ning osapoolte professionaalselt pragmaatiline lähenemine vaidlusküsimustele hõlbustas märkimisväärselt uue tegevusmudeliga kaasnevatest raudteespetsiifilistest probleemidest arusaamist ning nende lahendamist,' lisas Simmermann.
Samal ajal on üks operaatoritest, Russian-Estonian Rail Services teavitanud Eesti Raudteed ja Raudteeinspektsiooni oma soovist loobuda talle eraldatud läbilaskevõimeosast ja teine, Spacecom osalisest talle eraldatud läbilaskevõimeosast loobumisest. 'Paraku on viimaste aegade taotluslik raudteetehnoloogilise tegelikkuse lihtsustamine viinud olukorrani, kus mõned potentsiaalsed operaatorid on lõpuks mõistnud oma raskusi nii vähese ettevalmistuse baasilt toime tulla reaalse vedamisteenuse komplekssusega,'
märkis Simmermann, kelle sõnul oleks vastasel korral Eesti raudteeturule võinud tekkida niinimetatud 'virtuaaloperaatorid', kellel puuduvad endal tegelikult vajalikud veovõimsused, organisatsioon ja vastutus, mille nad paneks teiste vedajate õlgadele. 'Seetõttu taanduks kogu muudatus vaid odava tariifi 'edasipõrgatamisele', mis pole ju kunagi olnud raudteereformi eesmärgiks,' rõhutas Simmermann.
Läbirääkimised jätkuvad veel AS-ga Spacecom, kellega lepingu sõlmimist raskendab nende üle 100-miljoni kroonine võlgnevus Eesti Raudtee ees möödunud liiklusperioodist. 'Kahju, et praeguseid läbilaskevõimeperioodi läbirääkimisi kasutatakse partneri poolt ära möödunud perioodi õigusvaidluste kallutamiseks. Samas Eesti Raudtee nagu iga teinegi majandussubjekt ei saa ega pea nõustuma 'tasuta lõunate' kinkimisega operaatoritele,' ütles Simmermann. 'Seepärast pakume ka omalt poolt tasakaalustatud kompromisslahendust, mis ei mõjutaks ei eelmise liiklusperioodiga seotud õigusvaidlust ega ka algava liiklusperioodi kulgu,'
mainis Simmermann.
Eesti Raudtee on vaidlustanud Raudteeinspektsiooni poolt tehtud läbilaskevõime koordineerimisotsuse ning ka infrastruktuuri kasutustasude määramise. Järgides head tava on mõlemast sammust ja sellega kaasnevatest võimalikest muudatustest teavitatud ka lepingupartnereid.
Seotud lood
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.