Ülemaailmse tubakavaba päeva (31. mai) tähistamiseks käivitab Euroopa Komisjon üle-euroopalise suitsetamisvastase telereklaamikampaania.
Kampaania eesmärk on näidata seda surmavat harjumust normivastasena. Sigarettide asendamine viledega kolmes igapäevases olukorras näitab reklaamiklippides suitsetamise ebanormaalsust ja sellega kaasnevaid probleeme.
Kampaania eesmärk on näidata, et suitsetamisest sõltuvad, sellele vastuvõtlikud ja sellest mõjutatud inimestel on võimalik saada abi. Reklaamiklipid ei mõista suitsetajaid ega noori hukka, vaid keskenduvad pigem sigareti enda naeruväärsusele.
Euroopa tervishoiu ja tarbijakaitse volinik Markos Kyprianou esitles täna ajakirjanikele reklaamiklippe, mis on osa Euroopa Liidu suitsetamisvastasest kampaaniast ?HELP ? Eluks ilma tubakata? (vt IP/05/225). Lisaks reklaamiklippidele, mida saab näha Euroopa Liidu 25 liikmesriigi teleekraanidel alates 7. juunist, käivitas Kyprianou ka HELP-kampaania veebisaidi ja andis ülevaate kampaania edenemisest. Kampaaniaga paralleelselt on komisjon võtnud vastu rea rakendussätteid, mille kohaselt võetakse sigaretipakkidel kasutusele pilthoiatused, sealhulgas pildid mustadest kopsudest ja lagunenud hammastest (vt IP/04/1284).
Euroopa tervishoiu ja tarbijakaitse volinik Markos Kyprianou selgitas: ?Enamik vanemaid suitsetajaid teab, et raha kulutamine harjumusele, mis nad ükskord tapab, on naeruväärne. Kuid eelkõige noored langevad kergemini tubakatööstuse tekitatud keerisesse ja võivad tunda survet, et alustada suitsetamist ja seeläbi olla kaaslaste silmis ?lahedad?. Reklaamiklippide eesmärk on pöörata olukord tubakatööstuse vastu ja näidata, et suitsetamine ei ole lahe, glamuurne ega isegi normaalne. Huumori abil püüab kampaania rõhutada, kui naeruväärne suitsetamine tegelikult on, ning anda edasi tõsist sõnumit, et eluks ilma tubakata on võimalik saada abi.
Kolmes reklaamiklipis kujutatakse teismelist, kellele kaaslased avaldavad survet, et ta hakkaks suitsetama, täiskasvanud suitsetajat, kes soovib suitsetamist maha jätta, ning mittesuitsetajat, kes peab peol kannatama teiste inimeste suitsetamist. Igas olukorras on aga suitsetajaid kujutatud vilet puhumas, mitte sigaretti suitsetamas. Põhjaliku eelneva katsetamise käigus ilmnes, et sihtrühmad mõistsid väga hästi, et sellise asendamise eesmärgiks oli suitsetamise naeruvääristamine.
Klipid lõppevad sõnumiga, et soovijail on võimalik abi saada, ning näitavad HELP-kampaania veebisaidi aadressi www.help-eu.com. Veebisaidil on 20 Euroopa Liidu keeles toodud teave selle kohta, kuidas suitsetamisest loobuda ja kuidas pidada vastu survele suitsetamist alustada, ning kõigi 25 riigi asutused, kes nende probleemide puhul aidata saavad.
Reklaamiklippe näidatakse kahe lainena, esimest korda alates 7. juunist ja teist korda septembris. Enne kui reklaamiklipid eetrisse lähevad, jõuab igasse liikmesriiki HELP-rändkampaania.
Seotud lood
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.