• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 06.06.05, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna ümbersõit võib valmida sellel kümnendil

Reedesel majandus- ja kommunikatsiooniministri Edgar Savisaare ja Tallinna linnapea Tõnis Paltsi kohtumisel arutati Tallinna ümbersõidu temaatikat.
Eelkõige puudutab Tallinna raudteeümbersõit ohtlike veoste liikumist, mis praegu toimub pea läbi kesklinna ning elurajoonide läheduses.
Raudteeümbersõidu eesmärk on Paldiski sadamate ühendamine Tallinna?Narva raudteega, sellisel juhul saaksid Narva?Paldiski liinil sõitvad rongid suunduda otse Paldiskisse Tallinna läbimata ning transporditavad nafta ja kemikaalid ei peaks liikuma läbi Tallinna.
Viimase aastaga on Paldiski sadama veoste maht kasvanud 70 protsenti.
Praegu selgitatakse võimalikke asukohti, kuhu ümbersõitu on võimalik rajada. See võtab plaanide kohaselt aega kuni järgmise aasta lõpuni.
Oluliseks küsimuseks on maade võõrandamine, kuna näiteks sarnaselt Tallinnas Tartu maantee ehitusega on peaaegu kindel, et nii mahuka projekti puhul muutub väga keeruliseks maade senistelt omanikelt kättesaamine.
?Osaliselt sõltub see kindlasti sellest, kuidas sundvõõrandamise seadusega läheb,? ütles Savisaar.
Tallinna linnapea Tõnis Palts ei pidanud võimatuks ka seda, et ohtlike veoste vähendamiseks võib linn kasutada juba enne ümbersõidu valmimist ka muid administratiivseid meetodeid, mis vähendaksid linna läbivate ohtlike veoste hulka.
?Minu arvates nii raudtee kui ka sadama majanduslik huvi ei ole praegu piisav, et asjaga rohkem tegeleda,? sõnas Palts, kommenteerides, kuidas võiks ümbersõidu valmimist kiirendada. Asjade käigu kiirendamiseks moodustatakse linnavalitsuse järgmisel istungil komisjon.
Praeguse linnavalitsuse koalitsioonilepingus on kirjas, et tuleval aastal peab minema 50 protsenti vähem ohtlikke veoseid läbi Tallinna.
?Administratiivselt on kõik võimalik,? tõdes Savisaar, kuid tema hinnangul siiski suuremaid muutusi enne ümbersõidu valmimist oodata ei ole.
Lisaks ümbersõidu teemale arutasid minister ja linnapea veel teisigi küsimusi, kus langevad kokku Tallinna ja riigi huvid, näiteks Ülemiste ristmiku ehitust ja EASi (Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus) raha kasutamist. ?EASi vahendeid on liiga palju kasutatud kui regionaalse abi vahendeid,? sõnas Palts ja avaldas lootust, et edaspidi võiks osa EASi jagatavatest abirahadest jõuda ka Tallinna.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele