• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 07.06.05, 17:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toomas Luman ? riik käitub aktsiise tõstes sõnamurdlikult

Järgneb Eesti Kaubandus - Tööstuskoja juhatuse esimehe Toomas Lumani kommentaar:
Eesti Kaubandus ? Tööstuskoda on seisukohal, et riik, soovides tõsta alkoholi-, kütuse- ja tubakaaktsiisi käitub sõnamurdlikult nii ettevõtjate kui Eesti inimeste suhtes.
Eelmise aasta lõpul lepiti ühiskonnas kokku ja seadustati aktsiisimäärad ja nende tõus lähemaks kolmeks aastaks. Neile tuginedes on ettevõtjad kavandanud oma edasise tegevuse, s.h investeeringud. Viimase kaheksa kuu jooksul ei ole Eesti majanduskeskkonnas toimunud selliseid muudatusi, mille tulemusel 2004. aasta lõpul kokku lepitud aktsiisitõusu plaane tuleks muuta.
Inimesi aga puudutab eriti valusalt kasvavate kütuse maalimaturu hindade juures veel Eesti riigi poolt kavandatav kütuseaktsiisi kiirendatud tõus. Sealjuures nimetatakse kütuseaktsiisi tõusu põhjendusena vajadust mõjutada inimesi vähem kütust tarbima ja kasutama rohkem ühistransporti. See tähendab, et riik soovib pidurdada inimeste liikumist.
Kaubanduskoja hinnangul ei ole liikumisvabaduse piiramine ja sund kasutada ühistransporti, olukorras, kus ühistranspordi võimsus ei ole piisav või ühistransport (osades piirkondades) hoopiski puudub, demokraatlikule riigile kohane. Samas unustatakse ära, et kütuseaktsiisi tõus mõjub paratamatult ka kaubatranspordile, kergitades seeläbi kõikide kaupade hindu.
Me ei saa nõustuda ebastabiilse maksupoliitika ega maksukoormuse tõusuga. Ebastabiilne maksupoliitika ja maksukoormuse tõus kahjustavad meie tööstuse ja majanduskeskkonna konkurentsivõimet. Samuti nagu riigi sõnamurdlik käitumine hävitab usaldust riigi vastu. Kutsume Valitsust üles aktsiisitõusust loobuma ja arvestama ühiskonnas saavutatud kokkulepete ja kehtiva seadusega.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:42
Kuld ja aktsiad kukkusid kolinal. Kas kujunemas on ostukoht?
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele