Tallinna ümbruse omavalituses on detailplaneeringu tegemine kiirem, hõlpsam ja odavam kui Tallinnas.
Tallinna linnavalitsuse tehtud jõupingutused planeeringute menetlemise korrektsuse suurendamiseks on positiivsed, kuid viinud selleni, et linn ei suuda ise täita Ehitusmäärusega paika pandud toimingute maksimumtähtaegu. Põhjuseks on nii pädevate inimeste vähesus kui ka ehitusbuum, mille tõttu koostatakse rohkem planeeringuid. Peamiseks murekohaks on siiski see, et ametkondade tegutsemisvaldkonnad kattuvad.
Kuu tagasi kohtusid Tallinna linnavalitsuse ametnikud ja Eesti Projektbüroode Liidu (EPBL) esindajad, et arutada läbi Tallinna planeeringute ja projektidega seotud küsimusi. Jõuti ühisele arusaamale, et võrreldes nelja?viie aasta taguse ajaga on tänane olukord info kättesaadavuse osas ja planeeringute menetlemisel hea, probleemid seisnevad anonüümsuses, tähtaegades ja ametkondade töö dubleerituses.
Kohtumisel lepiti kokku, et vajalik on asjaajamisel esineva anonüümsuse likvideerimine Tallinna linnavalitsuse tegemistes. See on väljendunud selles, et projekteerija ja menetleja ei tunne teineteist ja ei mõista projekti eesmärke.
Leiti ka, et kogu detailplaneeringute menetlemise korraldamine ja koordineerimise võim tuleb anda Tallinna linnaplaneerimise ametile. Vajalik on ka Tallinna linnaplaneerimise ameti ja linnaosavalitsuste töö dubleerimise lõpetamine, selleks tuleb projektide läbivaatamine linnaosades lõpetada.
Ehitusmääruse ja reaalse kaalutlusotsuse langetamiseks vajalik aeg tuleks samuti vastavusse viia, selleks on vajalik väljakuulutatud tähtaegade pikendamine. Näiteks tuleks detailplaneeringutele anda mõistlikke tähtaegu: arvestades aega täismahus suure detailplaneeringu algidee linnani laekumisest kuni kehtestamiseni, võiks menetlemise mõistlikuks tähtajaks olla kaks aastat.
Ka üldplaneeringut muutvate ühe krundi detailplaneeringute tegemise keelamine on vajalik, et seeläbi tagada linnaruumi toimivus. Üldplaneeringut muutvaid detailplaneeringuid võib teha siiski vaid tervele kvartalile ja sellisel juhul on mõistlik Tallinna linna poolne tellimus.
Lisaks leiti kohtumisel, et projekteerijatele tuleks Tallinna linnavalitsuses sisse seada eraldi vastuvõtuajad. Kodanike vastuvõtt peaks toimuma sellest eraldi, sest siis teab linnavalitsuse töötaja end paremini kohtumiseks ette valmistada ega pea tegelema kodanike küsimuste ja projektide ning planeeringutega samaaegselt. Vajalik on ka projekteerijatele oma töö kaitsmise võimaldamine, selleks tuleb taas rakendada autori kutsumist oma töö arutamise juurde.
Projektide ja planeeringutega seotud linna otsuste selgeks vaidlemiseks tuleks luua ka Tallinna linnasisene ametkondadevaheline komisjon.
Ühe olulise punktina pidasid mõlemad pooled vajalikuks ka planeeringu eriala kõrgkooli õppekavva lisamist koolitamaks ka kõrgharidusega spetsialiste.
Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.