Põltsamaa Felixi tänavusest 23 miljoni
krooni suurusest koguinvesteeringust läks mahlatootmisesse 14 miljonit krooni,
teatas firma.
Soetati uus mahlatootmisliin koos uudse pakkimisseadmega. Põltsamaa Felix teostas investeeringud omavahenditest.
Põltsamaa Felixi tootmismahud on võrreldes eelmise aasta sama ajaga suurenenud 48%. Tänavune mahukaim investeering tehti mahlatootmisse, millega soovib firma oma turuosa selles segmendis jõuliselt tugevdada.
Ettevõtte juhataja Anti Orava sõnul võimaldab uus mahlaliin tootmisprotsessi paremini kontrollida ja suurendab tootmisvõimsust, ühtlasi muudab see tootmisprotsessi keskkonnasõbralikumaks. “Järgmise 3-5 aasta jooksul plaanime müüa 10 miljonit liitrit kodumaist mahla, mis on oluliselt rohkem kui seni suutsime toota. Läbi investeeringu soovime Põltsamaa mahlade osakaalu mahlaturul jõuliselt suurendada,” rääkis Orav. Ettevõtte senine mahlatootmise maht ulatus 2,7 miljoni liitrini aastas.
Lisaks moodsale mahlatootmisliinile investeeris Põltsamaa Felix ka uude pakkimisseadmesse. Uus pakkimisliin võimaldab villida joogid uudsesse keeratava korgiga pakendisse.
Mahlatootmise kõrval on ettevõte sel aastal ülejäänud tootmistegevusse panustanud kokku 9 miljonit krooni. Tänu edukatele investeeringutele ning tänavusele heale saagile on suurenenud ka Põltsamaa Felixi tootmismahud. “Tänavune kurgihooaeg oli erakordne, samuti peame rekordiliseks sellesügisest kõrvitsahooaega,” lausus Anti Orav. “Meie tootmismaht on tervikuna suurenenud eelmise aasta kaheksa kuuga võrreldes lausa 48%.”
Põltsamaa Felix on üks nendest toiduainetööstuse ettevõtetest Eestis, kes ostab saadusi kokku otse põllumajandustootjatelt. Sel aastal on Põltsamaa Felix tootnud ligi 2000 tonni ehk 1,6 miljonit purki kurgitooteid, mis on kaks korda enam kui aasta tagasi ja mis teeb Põltsamaa Felixi Baltimaade suurimaks kurgitoodete valmistajaks.
Kõrvitsaid varus ettevõte tänavu Eesti põllumeeste jaoks seninägematus koguses, rekordilised 200 tonni ehk ligikaudu 50 000 kõrvitsat. Mõistagi ei müü ettevõte kogu varutud saagist valmistatud tooteid vaid Eestis, väga suure osa oma toodangust ekspordib Põltsamaa Felix välisriikidesse, peamiselt Soome ja Rootsi, samuti teistesse Baltimaadesse.
Ettevõtte ekspordimahud on aasta-aastalt suurenenud, moodustades praeguseks juba kolmandiku käibest. “Koguste poolest on meie ekspordiartikliteks number üks majonees ja salatikastmed, neile järgnevad kurgitooted ja valmistoit,” selgitas Põltsamaa Felixi tegevjuht ja lisas, et ettevõte plaanib ekspordimahtu tulevikus veelgi suurendada.
AS Põltsamaa Felix on Eesti üks juhtivaid toiduainetööstuse ettevõtteid, mille käive kasvas 2005. aastal eelneva aastaga võrreldes 8,7%, ulatudes 151,2 miljoni Eesti kroonini. Firmas töötab 150 inimest, ettevõte on Eesti Toiduainetööstuse Liidu, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ja Rootsi Kaubanduskoja liige.
Peamiselt mahlade, mooside, majoneeside, valmistoitude, sinepi, marineeritud kurkide ja veini tootjana tuntud Põltsamaa Felixi tootenimistu on väga lai – firma toodab ja turustab ligikaudu 300 toodet kaheksa kaubamärgi all. Tuntuimad kaubamärgid on Felix, Põltsamaa, sügavkülmutatud pizzade kaubamärk Guseppe ja kalatoodete kaubamärk Abba.
AS Põltsamaa Felix kuulub põhjamaade suurimasse toiduainetööstuse gruppi Orkla, mille käive oli 2005. aastal 55 miljardit Norra krooni. Kontsernis töötab ligi 35 000 inimest.
Seotud lood
Valtu Veini tegevjuht Tõnu Teder ütles
aripaev.ee-le, et Eesti veinitootjad lõpetavad ridamisi tegevust või asendavad
pudeliveini muude tootegruppidega.
Põltsamaa Felix, mis ostis jaanuaris
valmistoidutoodete tootja AS Nordic Foods varad, lõpetab
tootmise Põlvas ja kolib sealse tehase Põltsamaale, teatas firma.
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele