Tallinna Kaubamaja teatas täna, et ostis 100
protsendise osaluse Kia Auto ASis.
Ühtlasi omandas Tallinna Kaubamaja Kia Auto 100 protsendilised tütarettevõtted Kia Auto UAB Leedus ning 100 protsendise osaluse Ülemiste Autokeskuses. Tallinna Kaubamajal on kavas autode müügi- ja teenindusturul oma tegevust veelgi laiendada ning tuua Kia Motorsi sõidukite kõrvale ka teised automargid, teatas ettevõte börsiteates. Tehing vajab Konkurentsiameti heakskiitu. Tehingu hinda ei avalikustatud, kuid see jääb alla 99 mln krooni.
Autokaubandus on oluliselt kõikuvam, kui toidukaupade müük. See samm suurendab ettevõtte sõltuvust majandustsüklist. Kui majandus töötab täistuuridel, siis on raske uskuda, et tehing toimus Kaubamaja jaoks soodsatel tingimustel.
Minu tähelepanu pälvis hoopis Lidli kruntide müügiprotsess Leedus. Arvasin, et see tükk on rahaliselt kaubamaja jaoks liiga suur ning ka kahes riigis üheaegselt nullist operatsioonide ülesehitamine oleks kaelamurdev. Tuli välja, et Kaubamaja laiendab hoopis ampluaad automüügi ja -teeninduse kasuks. Minu silmis tõstab see samm ettevõtte riskantsust.
Tallinna Kaubamaja aktsia hind tõusis 9,99 mln kroonise käibe juures 0,22 protsenti, 140,82 kroonini ehk üheksa euroni. Tõeliseks tegijaks oli börsil aga hoopis Olympicu aktsia, mille päevakäive ulatus 102,7 mln kroonini. Selles aktsias vahetasid omaniku päris hulgaliselt suuri aktsiapakke – nii müüjat kui ostjad vahendas tehingus Hansapank. Aktsia hind langes 0,61 protsenti, 127,21 kroonini ehk 8,13 euroni.
PTA Grupi aktsia hiilgas 33 mln kroonise käibega. Aktsia hind kerkis 0,79 protsenti, 60,24 kroonini ehk 3,85 euroni.
Jalad tõmbas kõhu alt välja Tallinki aktsia. Tallinki tavaaktsia hind kerkis 3,33 protsenti, 68,06 kroonini ehk 4,35 euroni. Täiendava aktsia hind tõusis 4,07 protsenti, 68,06 kroonini. Tallinki aktsiate päevakäibeks tulu 19,4 mln krooni.
Loo autor omab Tallinna Kaubamaja ja Olympicu aktsiaid.
Seotud lood
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.