Eesti transiidiäri juhtiv Severstaltrans
töötab välja kava oma naftatoodete veo suunamiseks Lätisse ja Ukrainasse, kui
Tõnismäe pronksmees maha võetakse, ütles eile ettevõtte tegevdirektor Andrei
Filatov.
«Kõik suured transpordiettevõtted jälgivad mälestusmärkide ümber toimuvat ning arvestavad, et Venemaa poliitikud planeerivad Eesti vastu reaalsete majandussanktsioonide kehtestamist,» selgitas Filatov Eesti Päevalehele.
Venemaa ei ole täpselt määratlenud neid Eesti poliitikute samme, millest lähtuvalt majandussanktsioonid kehtestatakse. «Meile on vastuvõtmatu, kui riigi juhid osalevad SS-laste ja fašismi ausse tõstmisel,» lausus Filatov.
Eestit läbiva Venemaa transiidi peatamine on mingis osas võimalik, sest Moskva on seda kasutanud varem 1998. aastal Läti vastu, ütles Tallinna Sadama juht Ain Kaljurand.
Kaljuranna sõnul suudab Tallinna Sadam töötada aasta otsa ilma häireteta Venemaalt tonnigi kaupa saamata, kuid riik peab sellisel juhul loobuma ligi 300 miljoni krooni ulatuses dividendidest.
Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Simmermann teatas, et kui transiit lõppeb täiesti, siis kaob ka Eesti Raudtee, kuid tõenäoliselt pole Venemaa suuteline ühekorraga kogu transiiti Eestist kõrvale suunama.
Seotud lood
Peaminister Andrus Ansipi ütles täna Eesti
Raadio saates "Reporteritund", et Venemaa majandussanktsioonidest kaotaksid
eeskätt Vene ärimehed ja Vene transiit.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.