Kasahstani nähakse eelkõige hüppelauana hiigelsuurele Hiina turule.
"Terve Euroopa ja Venemaa tegutsevad, et saada mingigi osa Hiina konteinervedudest endale," sõnas eile Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Simmermann.
"Kasahstan mängib suhetes Hiina ja Venemaaga võtmerolli, sest on tasakaalustav jõud nende vahel," täiendas turundusdirektor Rene Varek.
Kui meritsi jõuab praegu Euroopasse kümneid miljoneid konteinereid Hiina kaupa, siis seni on Eesti Raudtee vahendusel veerenud kuus umbes 1000 konteinerit Moskva ja Kasahstani poole.
Numbrid suurenevad peatselt hüppeliselt. Varek rääkis, et koostöös Läti ja Leeduga stardib tänavu esimene regulaarrong Kesk-Aasiasse ning Eesti Raudtee käivitab mitu koostööprojekti. Peale selle investeerib raudtee konteinerite vedamiseks vajalikesse platvormvagunitesse ligikaudu 200 miljonit krooni.
Praegu liigub oktoobrist maini Eesti kaudu Euroopasse ja Ameerikasse vili, keskmiselt kuni 230 000 tonni kuus.
Sagedasti Kasahstani vahet lendav Varek lisas, et kõige tähtsam on leida partnerid. Järgmise sammuna peab Eesti leppima kokku Venemaaga tariifides.
"Loodame seda veel tänavu teha, peatselt tuleb Transkonteineri juht Pjotr Paskakov Eestisse," sõnas Varek.
Äsja transiidiuuringu teinud tuleviku-uuringute instituudi direktor Erik Terk tõdes, et Kasahstani kaubavoog on Hiina omast praegu mõnevõrra väiksem, kuid Eestile väga oluline. 4,1% mullusest raudtee kaubaveost pärines Kasahstanist ja sama palju kaupa vedas Eesti sinna.
Autor: Airi Ilisson
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.