Järgmise aasta plaan on võtta sihikule Rootsi ja Norra, võib-olla ka Poola.
Valemivihiku väljaandja OÜ Realister juht Sten Saar (21) rääkis, et hoolimata algsetest kõhklustest edeneb vihikute naaberturgudele sulandamine sujuvalt. Suurim väljakutse on Soome, sest kuni 9. klassini ostab Soome riik õpilastele ise vihikud. "Aastaks 2015 on meil plaan jõuda igasse Euroopa riiki," ütles Saar.
Kahe aasta jooksul on firmal plaan kas osta või rajada trükikoda. "Kui kasvame sama jõudsalt kui praegu, pole varsti enam firmat, kes jõuaks meie vihikud ära trükkida," sõnas Saar.
Suvel läheb Soomes müüki 100 000 vihikut. Eestis kasvab tiraaž tänavu 100 000 vihikult 200 000-le. Lätis paneb Realister müüki 100 000 ja Leedus 50 000 vihikut.
Igas riigis ehitab firma üles n-ö oma asja. Otsitakse välja kohalikud noored, kes võtavad käsile turu-uuringud ja kujunduse, sest igas riigis ja aines eri kujundusega vihikud peavad täpselt vastama õpilaste soovidele. Kokku töötab eri riikides valemivihikute kallal 24 noort, kelle keskmine vanus on 21.
Tänavu investeerib firma veebilahendustesse. Möödunud nädalal tuli Valemivihik välja uutmoodi trükireklaamiga, kus müüb tagakülgi välja tillukeste ruutude kaupa.
Seni on õpilasfirmadest kõige kuulsam Karoli Hindriksi Heatuju Maaletooja OÜ, mis valmistab pehmeid ja moodsaid helkureid ning kudumeid. Hindriks osales oma helkuritega kolme aasta eest Barcelonas Maailmakultuuride Foorumi leiutiste konkursil.
Autor: Airi Ilisson
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.