• OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,62
  • OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,62
  • 05.03.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Talsinki tunnel on õitsengu võti

Eestil puudub infrastruktuuri arendamiseks visioon ja uuendusmeelsus. Minu arvates ei ole piisavalt mõeldud sellele, mis on kaalutavate infrastruktuuriprojektide eesmärk ja kas need aitavad Eestil realiseerida oma majanduslikku potentsiaali.
Minu meelest on Eesti tulevase arengu osas kõige perspektiivsem projekt Eestit ja Soomet ühendav raudteetunnel. Loomulikult maksab tunnel väga palju. Olen rääkinud ekspertidega, kes on hinnanud sellise projekti maksumuseks 2--2,4 mld eurot. Maksumus jaotuks siiski kõigi osapoolte - Eesti, Soome ja ELi vahel. Jättes kõrvale selliste hinnangute täpsuse, peaks hoopis analüüsima, kas selline investeering oleks Eestile piisavalt tasuv.
Palju on meedias räägitud sellest, et Tallinn ja Helsingi on muutumas kaksiklinnaks ja nende majandused kasvavad üha rohkem kokku. Olen näinud mitut majandusatlast, kus mõlemad linnad ja nende majandusvõimsused ongi ühendatud.
Tegelikkus on siiski midagi muud, kahe linna ühendamiseks on tehtud väga vähe reaalset. Kahe linnapea mullune debatt näitas, et vaatamata koostöölubadustele pole mingit majanduslikku lõimumist seni toimunud.
Sellest on kahju, sest kui Tallinn ja Helsingi muutuksid tõeliseks kaksiklinnaks, annaks see kindlasti mõlemale olulise majandusliku tõuke. Mõelge ise eelistele, mida annaks majanduslikult kiiresti areneva, vaba ja madalate maksumääradega Eesti pealinna ja tehnoloogiliselt äärmiselt arenenud, kuid majanduslikult vähem dünaamilise, suuremate piirangutega ning kõrgete maksudega Soome pealinna liit. Oluliselt kiireneks majandusintegratsioon, mis aitaks võtta üksteiselt üle parimaid kogemusi ja vältida vigu. Suure tõenäosusega kiirendaks see Soome majanduse liberaliseerimist, Eesti muutuks Soome kõrgtehnoloogiasektorile oluliseks tööjõubaasiks.
Tallinna ja Helsinki ühinemise kiirendamiseks on vaja kiiret, turvalist ja usaldusväärset ühendust kahe linna vahel. Otstarbekaim oleks teha seda raudteetunneli abil.
Sild maismaa ja Saaremaa vahel või Tallinn-Tartu maantee on ka toredad, aga need ei muudaks Eestit oluliselt. Talsinki tunnelil oleks pöördeline tähendus. Kaksiklinn saaks kasutada teineteise eeliseid, mis muudaks kogu piirkonna majanduslikult efektiivsemaks ja rahvusvaheliselt konkurentsivõimelisemaks. 1+1 võib vahel olla ka rohkem kui 2!

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 31.10.24, 13:21
Elisa juht: kestlikkuse rongi enam ei peata
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele