Naftadollarid on Araabia Ühendemiraatidele
rikkuse õuele toonud, kuid paraku ei ole nafta piiramatu ressurss. Ükskord saab
ta otsa või õigemini muutub tootmine ebamajanduslikuks ning siis tuleb
sissetulek saada kusagilt mujalt.
Peamiselt just sellele mõeldes on riigi juhid üritamas muuta Araabia Ühendemiraate turistide mekaks. Valmimas on mitmeid grandioosseid projekte. Näiteks maailma kõrgeim ehitis Al Burj, mille kõrgeim tipp peaks valminuna ulatuma 1200 meetrini. Samuti on loodud palmikujulisi tehissaari ning kavandatakse ka maailmakaardi kujulist saarestikku, millele ehitataks luksuslikud kodud. Alustatud on ka hiiglaslike mõõtmetega lõbustuspargi ja temaatiliste hotellide rajamisega.
Lõbustuspargi Dubailand pindalaks planeeriti alul umbes 185 km2 (pisut väiksem kui Muhumaa), kuid tänaseks on selgunud, et nii väiksele alale siiski ära ei mahuta. Niivõrd hiiglaslikku ja ambitsioonikat turismi, vaba aja veetmise ja lõbustusparki pole varem kusagil luua üritatud. Dubailand valmib kõige varem aastaks 2025 ning neelab 64 miljardit dollarit, millest 60 protsenti loodetakse koguda erainvestoritelt.
Dubailandis saavad olema veepargid, kinod, golfiväljakud, hotellid, mitmesugused teemapargid, staadionid, ringrajad, hiiglaslikud ostukeskused ning paljud muud lõbustusasutused, kus rikkad turistid oma ülemäärast raha sirgeks saavad lüüa. Juba aastaks 2010 loodetakse Dubailandis näha kolme miljonit turisti aastas.
Seotud lood
Filmi Jurassic Park fännid võivad
rõõmustada, sest lõpuks ometi kavatsetakse filmi idee realiseerida reaalselt
eksisteeriva teemapargi näol.
Ilmselt Dubai maailmaimede ehitajate
eeskujul on ka venelased leidnud, et neil ei ole veel maad piisavalt ning tarvis
seda merelt juurde võitma hakata. Selleks plaanitakse Musta merre ehitada
Venemaa kujuline saar, mis peaks valmima 2014. aastal Sotši
taliolümpiamängudeks, kirjutas AFP.
Dubai emiir šeik Muhammad bin Rashid Al
Maktum on mõistnud, et nafta lõpeb peagi otsa, seega tuleb kiiresti mõelda välja
midagi, mis sama efektiivselt rikkaliku rahavoo kindlustaks.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.