• OMX Baltic0,12%292,53
  • OMX Riga−0,49%885,3
  • OMX Tallinn0,31%1 863,98
  • OMX Vilnius−0,34%1 136,95
  • S&P 500−1,6%5 509,85
  • DOW 30−1,59%40 693,37
  • Nasdaq −2,19%17 262,22
  • FTSE 1000,02%8 542,56
  • Nikkei 225−0,08%36 790,03
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93,54
  • OMX Baltic0,12%292,53
  • OMX Riga−0,49%885,3
  • OMX Tallinn0,31%1 863,98
  • OMX Vilnius−0,34%1 136,95
  • S&P 500−1,6%5 509,85
  • DOW 30−1,59%40 693,37
  • Nasdaq −2,19%17 262,22
  • FTSE 1000,02%8 542,56
  • Nikkei 225−0,08%36 790,03
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93,54
  • 23.07.07, 17:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Neli lahendust tulevikuautole

Volkswagen kergitas saladuskatet lahendustelt, mis on hetkel firma uurimisosakondades arengujärgus, aga mitte nii kauges tulevikus võivad kuuluda iga auto varustusse. Popular Mechanics tegi nähtust ülevaate.
1. Päikeseandur
Arvuti jälgib, kuidas päike paistab juhi silma ning vastavalt sellele tumendab klaasi, et päike juhi vaatevälja ei takistaks. Selleks kasutatakse sensoreid, mis jälgivad päikest ning juhi silmi. Seejärel tekitab arvuti esiklaasile tumeda ala, mis liigub klaasil vastavalt sellele, kuidas auto päikese suhtes asetseb. Hetkel sellist lahendus veel pole, aga milline hüpe oleks see võrreldes praeguste päikesirmidega.
2. Pikamaalendudel nähtud ekraanid, mis näitavad lennuki asukohta ning lähikonna suuremaid linnu jõuavad ka autodesse. Siis ei pea isa enam pidevalt tagaistmel igavlevale lapsele vastama, kui kaua veel sõita on. Selle asemel saab laps ise esiistme tagaküljel asuvalt ekraanilt vaadata, kus auto parajasti asub. Lisaks innustavad multifilmitegelased lapsi võimlema. Ekraan lülitab end välja, kui laps on tukkuma jäänud.
3. Liiklusjuhtimine. Teedel on kaamerad ja sensorid, mis saadavad teel olevate autode juhtidele signaale. Kui kiirteel on üks sõidurada õnnetuse tõttu blokeeritud, saab vabas reas sõitev autojuht korralduse kiirendada, et tekiks ruumi ummistunud rajal olevale autole rajavavahetuseks. Paraku nõuab see maanteede täielikku automatiseerimist.
4. Unekontroll. Keeruline kaamerate varustatud süsteem suudab aru saada liiklusmärkidest ning teetähistusest ning annab juhile märku, kui auto on kaldumas sõidureast välja. Kuid veelgi jõulisem süsteem on loomisel - kui arvuti saab kaamerate abil aimu, et juht ei ole oma ülesannete kõrgusel, võtab arvuti ise juhtimise üle. Siiski ei maksa karta, et see süsteem enam üldse rida vahetada ei lase, kui suunatuli sisse panna ning selgelt rooli keerata, lülitub süsteem välja.
Samuti lisatakse autole monitorid, mis jälgivad juhi südamelööke, saamaks teada, kas juht on ärkvel ja teadvuse juures.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele