SMS-laenude turuliidril osaühingul SMS Laen
läks mullu kümnendik laenudest hapuks, aga ta elab ikka hästi. Väljastatud
laenude koguhulk 2007. aasta lõpuks jõudvat parimal juhul 250 miljoni krooni
kanti.
Aimar Jürimäe ja Toomas Allikase loodud osaühingul SMS Laen täitub sel kuul esimene tegevusaasta, kirjutas Eesti Ekspress.
Firmal, mis reklaamib end hüüdlausega “Väldi odavaid koopiaid!” (otsetõlge: võta kallis laen), läheb väga hästi. Firma väljastas mullu viie tegevuskuuga ligi 42 miljoni krooni ulatuses SMS-laene ning teenis 1,6 miljonit krooni kasumit. Aasta lõpuks oli klientide käes üle 17 miljoni krooni laenuraha, millest umbes kümnendiku tagasisaamist firma eriti ei loodagi.
Praegu saab rääkida juba hoopis teistsugustest arvudest. Firma juht Aaro Sosaar ütleb uhkusega, et juuli seisuga on firma andnud kokku 153 miljoni krooni eest SMS-laene.
Nõudlus SMS-laenude järele on ülisuur, mahud kasvavad iga kuuga. Mullu augustist kuni tänavu jaanuari-veebruarini oli kasv hüppeline. Seetõttu näib väljastatud laenude koguhulk 2007. aasta lõpuks SMS Laenul jõudvat parimal juhul 250 miljoni krooni kanti. Pidades silmas, et turul on 10–15 SMS-laenude pakkujat, võib teha julge oletuse, et aastavahetuseks võib Eestis olla väljastatud kokku juba üle poole miljardi eest SMS-laene.
Seotud lood
Kui varem arvati, et SMS-laenud võtavad
pandimajadelt kliendid ära, siis nüüd on näha, et tegelikkuses on olukord tihti
isegi vastupidine.
SMS Laen OÜ tahab BIGilt välja osta nende
SMS-laenu klientide portfelli.
Riigikogu liikme Taavi Rõivase sõnul võiks
SMS-laenu pakkujad allutada finantsinspektsiooni järelevalvele, mis aitaks tema
sõnul lõpetada praalimist.
Suure laenubuumiga kaasas käivad SMS-laenu
pettused on sarnaselt ülejäänud Eestiga ka Saaremaal suureks probleemiks:
ainuüksi viimase poole aasta jooksul on Saaremaal kohtusse jõudnud 12 SMS-laenu
pettusega seotud juhtumit.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.