Google'i Rootsi ja Soome juht Petri Kokko
ütles Eturundus!el, et veebis on oluline eksperimenteerida ja uusi asju teha,
samuti on tulevikus tema sõnul tulemas tohutud muudatused.
"Internetis ei longi ringi enam ainult nohikud, vaid see on peavoolu meedia. Inimesed tahavad vaadata kahvatuid koduvideosid, mitte ainult Holliwoody kõrgkvaliteedilist toodangut," ütles Kokko, kelle sõnul on viimase pooleteise aastaga toimud selles osas tohutu areng. "Kaks aastat tagasi ei teadnud keegi, mis asi YouTube on, nüüd on neil aga 100 miljonit külastajat iga päev," lisas ta.
Iga päev on umbes miljard inimest online. "Kuigi 5 miljardit internetis veel ei ole, usun, et järgmised miljard veebi kasutajat ei kasuta enam arvutit vaid mobiili," uskus Kokko kiire arengu jätku.
Üks nähtusi on tema sõnul killustunud meedia: 50 000 ajalehte, 60 miljonit blogi jne. "Blogides on hetkel vaid tekst, kuid varsti hakkavad inimesed oma videosid ka sinna panema, siis on see kõik kokku nagu 50 miljonit telekanalit," arvas Kokko.
Tema sõnul on kõik see juhtunud tänu lairibaühendusele, odavale sisutootmisele ja kõvaketta ruumile. "Aastal 2015 mahub kogu maailmas toodetud muusika iPodi ning aastal 2018 võib sinna lisada kõik maailmas toodetud filmid," oli Google´i boss veendunud.
Tulevikus on Kokko arvates kõik veebiteenused browseripõhised. "Kõiki programme ja teenuseid kasutatakse läbi browseri. Isegi kui riistvaraks on külmkapp, millel on ekraan ja veebibrowsesr. Tulevikus saab töötaja minna poodi ja osta sellise arvuti nagu ta tahab ning sinna ei pea midagi installima," arvas ta.
"Veebis ei otsita enam vaid odavaid pileteid ja riideid ning raamatuid. Juveeliäri Tiffany avas hiljuti veebipoe. Enam ei ole asi rahas, vaid kvaliteetse teenuse osutamises. On toimumas tohutu muudatus," ennustas ta veebi tulevikku.
"Turundaja peaks tulevikus otsima ja mõtlema sellest, kuidas rohkem ekperimenteerida. Keegi ei tea kuidas midagi käib. Onlines saab muuta kõike jooksvalt, tootmine ja jagamine on odav," soovitas Kokko. Piirid pole veel paika loksunud, nii nagu tavalises meedias, kus mõni asi võib olla liiga õel, kuri, kole või muul moel kohatu.
Ka tõi ta välja huvitava asja, et täna ei ole enam nii oluline, mida bränd endast räägib, vaid, mida sihtrühm omavahel brändist räägib.
Seotud lood
150-miljardi dollari suurune turuosa on
teinud otsingumootorist Google kohtuasjade sihtmärgi.
Suur Ameerika lennukompanii American
Airlines andis reedel kohtusse internetifirma Google’i, süüdistades teda
kaubamärgi õiguste rikkumises.
Otsingumootori Google asutajad Larry Page
ning Sergei Brin kasutavad NASA poolt opereeritavat Moffett Fieldi lennuvälja
oma eralennuki Boeing 767-200 ning veel kahe ettevõtte tippjuhtkonna kasutatava
reaktiivlennuki parkimiseks.
Eesti esimesel otsimootoriturundusele
pühendatud konverentsil Eturundus!10 esinenud Google lubab Eesti e-turundajatele
senisest paremaid võimalusi.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.