Rajameistrid on ette valmistanud kaks trassi: 40se ja 87ne kilomeetrise.
Esimesel on kosutuseks kasutada kolm ja teisel kuus teeninduspunkti. Sarnaselt eelmisele aastale kulgev rada viib võistlejad lõpuks Tartumaa Tervisespordikeskusse Elva kõrval.
Harrastajate kõrval asuvad võistu pedaalima mitmed Eesti tipud: Caspar Austa, Allan Oras, Helmet Tamkõrv, Alges Maasikmets jt. Rivis on ka eelmise aasta võitja Jaan Kirsipuu.
Ja nagu Eesti rahvas on juba harjunud oma peaministrit kas siis suuskadel, rulluiskudel või ratta seljas nägema, ei jää Andrus Ansip ka pühapäeval Tartu Rattamaratoni pikema, 87 kilomeetrise distantsi stardist eemale.
"Mulle meeldib rattaga maanteel sõita. Metsas ja põllul sõitmine võtab rohkem aega - pead ju kõigepealt metsa jõudma. Maanteerattaga või rulluisutamisega on lihtsam - sõit läheb kohe koduväravast lahti," ütles Ansip Puhkepäevale.
Maanteel on ta tänavu sõitnud ligikaudu 1600 kilomeetrit, uisutanud 850 kilomeetrit. "Mägirattaga sõitsin eelmisel laupäeval rattamaratoni 87 kilomeetrise distantsi läbi ajaga 4:13," kommenteerib peaminister oma hetkevormi.
Ja nagu teame, pole peaminister ratta seljas sugugi papist poiss. Näiteks läinud aasta kevadisel rattarallil Tartus tuli ta 15. kohale. Mis on ikka tõsiselt hea tulemus.
"See 15. koht ei maksa midagi, sest see oli lühike distants," jääb Ansip ise tagasihoidlikuks, "Tavaliselt osalen ikka pikal, kuid sel korral pidin mingil asjaolul piirduma hilisema stardiga ehk lühikese distantsiga. Ma ei võistle ammu enam ei teiste ega iseendaga. Soovitan ka teistel harrastajatel võistlust mitte liiga tõsiselt võtta. Kui kangesti võistelda, siis sellega kaasneks paratamatult avastus, et igal järgmisel aastal oled jälle pisut kehvem kui eelmisel ja see ei ole väga hea stiimul harjutamiseks."
Tiheda töögraafiku kõrvalt on peaministril siiski olnud võimalust trenniks aega näpistada: "Suusatamas, rattaga sõitmas ja rulluisutamas käin peamiselt laupäeviti - pühapäeviti. Rulluisutada saab ka nädala sees Pirital - tavaliselt kord või paar nädalas, sõltub ilmast ja päevakavast."
Tartu Rattamaratoni peakorraldaja Indrek Kelgu sõnul jookseb rada osalt Tartu Maratoni trassil metsa- ja kruusateedel.
"Rada on kuiv ja kiire ning kui ilm püsib, võib ka võistluse ajal oodata häid aegu," nendib Kelk. Osalema registreeruda saab veel täna ja homme kella 17ni võistluskeskuses Tartu Raekoja platsil Rattamaratoni telgis, internetis Klubi Tartu Maraton koduleheküljel www.tartumaraton.ee (täna kella 17.00ni).
Otepääl stardis on parkimine tasuta. Finišiparklas Elva-Hellenurme maanteel on parkimine tasuline. Pääsmeid müüakse parklasse sisenemisel.
Pääse sõiduautole 30 krooni, väikebussile 50 krooni ja bussile 90 krooni.
Võistluste ajaks on käigus ka eribussid. Stardipaika on bussipilet 25 krooni, tagasi tasuta (nii Otepääle kui ka Tartusse). 87 kilomeetri starti väljuvad bussid Tartu Vanemuise alumisest parklast kell 7.15 ja Elva finišiparklast 7.45. 40 kilomeetri starti väljuvad bussid Tartu Vanemuise alumisest parklast kell 10.15 ja Elva finišiparklast 10.45.
Elvast tagasi Otepääle ja Tartusse väljuvad kõik bussid Hellenurme maantee äärest parklast.
Jalgrattaga bussi ei lubata, jalgrataste transpordiks on bussipeatuses veoautod.
Seotud lood
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.