Tallinki personali- ja arendusdirektori
Taavi Tiiveli sõnul on isegi negatiivne meediakajastus firmale kasuks tulnud,
kirjutas tänane Äripäeva lisa Juhtimine.
Sel aastal kuulutas EAS Tallink Grupi parimaks ettevõtteks. Peaauhinna võitmisele lisaks osutus Tallink Grupp ka parimaks turismi uuendajaks. Ettevõtte juhile Enn Pandile on meedia mullu andnud pressivaenlase tiitli. Sellest hoolimata on Tallink Grupp hiljuti valminud magistritöö (Kersti Hellerma "Employer branding") ja ka Emori viimase tööandjate maineuuringu põhjal üks Eesti atraktiivsemaid tööandjaid. Motiveerivaks peetakse kõige enam tööülesandeid, atraktiivset töötasu, tänapäevast töökeskkonda ning karjäärivõimalusi ettevõtte sees. Tiiveli sõnul üritavad nad seda kõike oma töötajatele ka pakkuda. Lisaks on firma laekuvate töösoovide arvu järgi otsustades populaarne tööandja ka Soomes, Rootsis ja Lätis.
Tiivel märkis, et Tallinki personali keskmine töötasu ületab Eesti keskmise ja laevapark on üks Läänemere moodsamaid ja mugavamaid. "Ei saa kurta ka uute tööalaste väljakutsete ja karjäärivõimaluste üle kiirelt arenevas ettevõttes," kommenteeris ta.
Tiiveli sõnul liitutakse laevapersonaliga sageli ka sobiva töögraafiku tõttu, mis võimaldab olla kaks nädalat tööl ning kaks kodus, sealjuures tööl olles on ettevõtte poolt tasuta toitlustus ja majutus. Kuna tegemist on rahvusvahelise ettevõttega, võimaldab töö palju reisida, mis meelitab eelkõige noori. Lisaks on töötajatele palju koolitusvõimalusi, nii tööülesannetega seoses kui ka lisaoskuste lihvimiseks. Ettevõttel on kehtestatud tulemustasu, preemiasüsteemid ja lisaks erakorralised preemiad töötaja hüvanguks. Hiljuti tänas Tallink Grupp kõiki grupi 6500 töötajat ettevõttele osaks saanud auhindade ja tunnustuse eest. Kuna Tallink Grupp on börsiettevõte, on neil võimalus pakkuda optsioone. Tiiveli sõnul mängivad optsioonid suuremat rolli juhtivtöötajate jaoks, teistele töötajatele on siiski olulisem konkreetne töötasu ning kõik teised ülalloetletud tingimused. "Aga kindlasti ei saa seda võimalust alahinnata, kuigi selle olulisus on pigem individuaalne," lisas Tiivel.
Mida laiahaardelisem ettevõte, seda suurem tähelepanu ja meedia kriitiline hoiak, leiab Tiivel ja peab seda Tallinki kui turuliidri puhul paratamatuseks. "Pigem tuleb seda vaadata positiivsest poolest, sest firma nime, brände ja tegevusala pole seeläbi kuidagi võimalik unustada," lisab Tiivel. Väga eksitavate kajastuste puhul on olnud tähtis sisekommunikatsioon, et selgitada firma töötajatele tegelikku olukorda.
"Püüame olla aktiivsed meretranspordi kui töövaldkonna populariseerimisel," selgitab personali- ja arendusdirektor. Tallink teeb koostööd ka õppeasutustega, eriti Mereakadeemiaga ning teiste selle tegevusala organisatsioonidega, et tuua noored nende erialade juurde ning tutvustada Tallinki ja pakutavaid võimalusi.
Seotud lood
Eile Itaalias toimunud Tallinki uue
kiirlaeva Superstar pidulikust ristimis- ja
vettelaskmistseremoonia. Laeva ristiemaks oli tipptennisist Kaia
Kanepi.
Pärast seda, kui Tallinki üks juhte Toomas
Vilosius sai Põhja-Eesti Regionaalhaigla nõukogu esimeheks, õnnestus haiglal
pikalt veninud Hiiu kinnistute müük.
Tallink Grupi teatel suurenes firma ja tema
tütarettevõtete müügitulu 2006/2007 majandusaastal auditeerimata andmetel 88
protsenti ligi 12 miljardi kroonini, ettevõtte puhaskasum oli 1,05 miljardit
krooni.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.