Suurte lopsakate lillemustrite poolest
tuntud Soome disainerfirma Marimekko saab uue omaniku Sampo kontserni endise
tegevjuhi Mika Ihamuotila näol, kellest saab nii uus tegevjuht kui suurim
omanik.
Seni Marimekko suurim osanik olnud Kirsti Paakkanen, kes rahalistes raskustes firma 1991. aastal üle võttis ja uuesti Soome disaini tipptegijate hulka tõstis, müüb oma firmale Workidea OY kuuluvad 804 000 Marimekko aktsiat, mis vastab firmas 10%le. Lisaks on Mika Ihamuotila firmal Muotitila OY õigus osta tuleva aasta lõpuks ka ülejäänud Workidea OY 804 000 Marimekko aktsiat, kirjutas Helsingin Sanomat.
Ihamuotila võtab firma juhtimise Paakkanenilt üle veebruaris. 20%le vastav hääleõigus läheb Ihamuotila firmale üle juba täna.
Paakkanen ütles, et tal on „tõesti hea meel, et Marimekko saab Mika näol pühendunud omaniku ja juhi”, tsiteerib leht.
Marimekko „unikaalsel stiilil on andunud poolehoidjaid mitmes riigis. Minu meelest võiks see olla veel midagi palju palju enamat. Tahan Marimekkost teha moe, sisustuse ja elustiili kultusmargi ning firma, millel on rahvusvaheline müügivõrk, entusiastlik personal ja tänasega võrreldes kordades suurem börsiväärtus. Selline on minu unistus,” ütles Ihamuotila.
Ihamuotila töötas Sampo pangas kuni läinud kevadeni ning lahkus kui Danske Bank Sampo ära ostis.
Marimekko lõi 1951. a Soomest Põhja-Karjalast pärit kaunishing Armi Ratia, kirjutas läinud aastal ajakiri Kotiliesi. Kuuekümnendatel läks see suurte ornamentidega Marimekko Soomest maailma vallutama ning meeldis muuhulgas toonasele USA esileedile Jaqueline Kennedyle. Ema tööst on innustust saanud ka disainerist poeg Ristomatti Ratia, kes töötas firmas 1967-1983.
Marimekko selle aasta kolme kvartali maksustamiseelne kasum oli ca 7 miljonit eurot ning käive 54,6 miljonit eurot.
Seotud lood
Soome tekstiilifirma Marimekko loobub
Kreenholmilt puuvillaste toodete ostmisest, kuna kahtlustab, et puuvilla
korjamisel Usbekistanis võidakse kasutada lapstööjõudu.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.