Netikaubamaja Amazon tuli eile lagedale
elektronraamatuga, mille mällu mahub paarsada raamatut, sellesse on
võimalik tellida elektroonilisel kujul ka värskemaid ajalehti.
Esialgu on toode nimega Kindle müügil vaid Amazoni USA-osakonnas, hinnaga 399 dollarit, ehk ligi 4270 krooni.
Suuruselt meenutab seade pehmes köites raamatut, kuid on sellest märgatavalt kergem ning õhuke nagu pliiats. Lugejale üritatakse seadme abil luua muljet nagu loeks ta tõepoolset ehtsat trükitud raamatut. Võrreldes arvutiekraaniga puudub e-raamatul taustavalgustus, mis teeb lugemise arvutiekraani või mobiiltelefoniga võrreldes mugavamaks, kirjutas The Guardian.
See pole esimene e-raamat maailmas. Nii Microsoft kui Sony on aastaid üritanud inimesi paberist raamatute juurest elektrooniliste manu meelitada, kuid vähese eduga.
Amaoni juht Jeff Bezos möönis, et raamatute digitaliseerimine on seni läinud vaevaliselt ning sellel on tema sõnul ka põhjus: raamat sobib nii hästi selleks, milleks ta on mõeldud, seda on raske asendada.
Siiski usub Amazon, et seadmel on üks suur eelis. E-raamat töötab võrguvabalt, uusi raamatuid saab käigupealt Amazoni netikaubamajast juurde laadida.
Amazon teeb USAs koostööd mobiilioperaatoriga Spring. Raamatute juurdelaadimise ja tellitud ajalehtede arve esitab firma koos võrguvabade ühendumiste tasuga.
Ainus saksakeelne leht, mida hetkel saab tellida, läheb Kindle kasutajale kuus maksma ligi 160 krooni, samas San Fransisco Chronicle saab kätte 64 krooniga kuus.
Siiski on analüütikud uue toote suhtes skeptilised. Seade on küll kena, aga miks peaks see asendama raamatuid, mida on kerge kaasas kanda, need on odavad ning kõikjal saadaval.
Seotud lood
Internetikaubamaja Amazon.com teatas, et
2007. aastal oli ettevõtte jaoks kõigi aegade parim pühademüük, vahendas
Reuters.
"Ma tean, et kui ma läbi kukun, siis
kahetsen seda - aga üks kindel asi, mida kahetseksin, oleks mitte proovida." Nii
on öelnud Jeffrey Preston Bezos, internetikaubamaja Amazon asutaja ning
president.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.