Eesmärgiga meelitada turiste jõuludeks ja aastavahetuseks Tallinnasse, algas Peterburis kampaania "Kingi endale Tallinn", kuid vaatamata sellele, et detsembris liitub Eesti Schengeni viisaruumiga, ootavad ametnikud ja reisikorraldajad turistide arvu vähenemist.
Moskvas asuva Eesti saatkonna pressiesindaja Kairi Leivo hinnangul tuleb Eestisse aastavahetuseks sama palju turiste kui 2005. aastal. See on mõnevõrra vähem kui möödunud aastal. Tema sõnu kinnitab ka statistika: ajavahemikus 1.-20. november esitas 4357 Venemaa kodanikku viisataotluse, möödunud aastal esitati 5780 taotlust. Kuid järeldusi on veel vara teha. "Helistage meile kahe nädala pärast ning me saame anda mingit infot," räägib Leivo.
Turistide arvu määramist raskendab ka see, et detsembris liitub Eesti Schengeni ruumiga. Nii saab turist, saades näiteks viisa Soome, külastada ka Eestit. Turismifirma Estintour juhatuse esimees Aleksandr Tšerpakov on kindel, et kui Eesti liitub Schengeni tsooniga, hakkavad välismaalased külastama ühe reisiga mitut linna: Riiat, Tallinna ja Helsingit.
Ei saa väita, et Eesti kaotab oma populaarsuse Vene turistide seas. Eesti konsulaadid Venemaal lihtsalt karmistavad kontrollimist.
"Tuleb olla valmis, et konsulaarosakond helistab turistile ja küsib, kus turist peatub. Ebakindla vastuse korral võib konsulaat viisa väljastamata jätta. Samuti ei anta viisat, kui ankeetides on toodud valeandmeid. Viie turisti pärast võib kannatada kogu grupp," seletas Tallinna turismisoakonna peaspetsialist Irina Svirdlov intervjuus dv.ee-le.
Kuid Venemaa turismioperaatorid kinnitavad, et suuri muutusi konsulaadi töös toimunud ei ole. "Viimasel ajal on muutunud ankeedi vorm. Tähtajad, dokumentide arv ja muu jäi samaks," räägib Vene turismifirma Neva spetsialist Aleksandr Jakovlev. Nemadki ootavad Eestisse jõuluks tulevate turistide arvu vähenemist. Jakovlevi hinnangul toob liitumine Schengeniga Eestisse tulevikus päris palju turiste. Perspektiivikad on praamiliinid Tallinna, Helsingi ja Stockholmi vahel. "Balti riikidesse tulevad reeglina inimesed, kes on käinud siin nõukogude ajal. Väga populaarne on spaapuhkus, eriti Tallinnas, selle lähiümbruses ja Lõuna Eestis," teatas Jakovlev.
Kampaania "Kingi endale Tallinn" eelarve on 2,5 miljonit krooni.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.