Marat ASi juhatuse liige Alo Lepp rääkis
aripaev.ee-le, et koondamised Marati Pärnu tehases on ainult ettevalmistav lüli
tootmise Eestist välja viimiseks.
Kuigi Marat kolib oma tehased Aasia avarustesse, jääb disainimine ja toodete väljatöötamine Eestisse. „Toode on ikka Marati välja töötatud ja Marati kvaliteeti,“ ütles Alo Lepp.
Üldiselt ei muutu Marati klientide jaoks midagi peale Aasiasse kolimist ning ka pakutav sortiment jääb juhatuse liikme sõnul samaks. Kolimise otsus võeti vastu seoses tootmise kulukusega Eestis, samuti tuleb siin töötajatele tunduvalt suuremat palka maksta kui Aasias.
Aripaev.ee küsis Lepalt, kas on tõsi, et Maratil on käsil suured koondamised. „Pidevalt koondame, see on tavaline asi,“ ütles juhatuse liige Lepp ning lisas, et Marati tehased Mustvees ja Tulika tänaval Tallinnas on juba suletud ja töötajad koondatud. „Tulikas koondati juba suvel,“ rääkis Lepp Marati jaoks igapäevasest, kuid paratamatust nähtusest.
Pärnu tehas on juhatuse liikme sõnul lihtsalt järgmine. Päris kinni tehast ei panda, küll aga koondatakse enamus seal töötanuist. Marati Pärnu tehases töötab 162 inimest. Praeguseks on koondamisteated saadetud kokku kolmandikule.
Lepa sõnul makstakse Marati tehase töötajatele koondamistasud, aga uue töö leidmine jääb juba inimeste enda õlule.
AS Marat on üks Baltikumi suurimaid private label'i trikotaažtoodete tootjaid. Aastas toodetakse 1200 tonni kangast ning valmistatakse 7,5 miljonit rõivaeset, selgub Eesti Väliskaubanduse Liidu kodulehelt.
Eksport moodustab kogutoodangust ca 92%. Marati suurimad kliendid on Põhjamaade ja Saksamaa jaekaubandusketid nagu JC Jeans Clothes, Quelle Karstadt, KD AB, Esprit, Seppälä, Peek Cloppenburg, Imitz, Otto Versand, Neckermann AG ja teised.
Seotud lood
Ärileht kirjutas eelmisel nädalal, kuidas
trikotaažifirma Marat valmistub Hiinas päris oma tehase ostmiseks. Ja mitte
lihtsa tehase, vaid igavesti suure tehase. 2000 töötajaga hiigelkompleksi.
ASi Marat juhatuse esimees Torfinn Losvik
ütles aripaev.ee-le, et nad sulgevad Tallinna tootmistsehhi Tulika tänaval
tehase ja seoses sellega kaotab töö 40 inimest.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.