• OMX Baltic0,33%294,97
  • OMX Riga0,5%893,04
  • OMX Tallinn0,01%1 878,58
  • OMX Vilnius0,34%1 140,81
  • S&P 5000,55%5 770,2
  • DOW 300,52%42 801,72
  • Nasdaq 0,7%18 196,22
  • FTSE 100−0,03%8 679,88
  • Nikkei 225−2,17%36 887,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%96,5
  • OMX Baltic0,33%294,97
  • OMX Riga0,5%893,04
  • OMX Tallinn0,01%1 878,58
  • OMX Vilnius0,34%1 140,81
  • S&P 5000,55%5 770,2
  • DOW 300,52%42 801,72
  • Nasdaq 0,7%18 196,22
  • FTSE 100−0,03%8 679,88
  • Nikkei 225−2,17%36 887,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%96,5
  • 28.11.07, 16:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reformierakond: parkimistasude tõusu võib võrrelda astmelise tulumaksuga

Reformierakonna hinnangul üritab keskerakondlik linnavalitsus auto-, korteri- ja majaomanike arvelt lappida eelarveauke k-kinnisvaratehingute ja Tallinna kesktelevisiooni käivitamise rahastamiseks.
Tallinna linnavolikogu Reformierakonna fraktsiooni esimehe Remo Holsmeri sõnul on see ainus võimalus seletada linnavalitsuse plaani tõsta üllatuslikult nii kesklinna parkimistasusid kui maamaksu üle kahe korra, teatas erakond.
„Plaanitud maksutõuse võib võrrelda astmelise tulumaksuga, mida Keskerakond on aastaid propageerinud,“ lisas Holsmer. „Ehk mida paremini inimestel läheb, seda rohkem linnavõim nende tasku kallale läheb.“
Holsmer leiab ka, et linnavalitsuse põhjendused teiste linnade parkimistasude võrdluste näol on nõrgad ja otsitud ning linnakodanikena jäävad parkimistasude sedavõrd hüppelise tõusu tagamaad arusaamatuks. „Ilmselt peituvad tegelikud põhjused mujal. Alles hiljuti tõsteti autode hulga vähendamise eesmärgil parkimistasusid südalinnas, sel kevadel laiendati märkimisväärselt kesklinna parkimistsooni – kas linnavalitsusel on andmeid, et hinnatõus tõepoolest vähendas autode hulka kesklinnas?“ küsis Holsmer. „Tundub, et Keskerakond on taas asunud sarnaselt alkoholimüügi kellaajalisele piiramisele põhjuste asemel tagajärgi likvideerima - mõelda tuleks hoopis parkimismajade ehitamisele ning sellele, kuidas soodustada ühistranspordi kasutamist ning „pargi ja sõida” süsteemi laiendamist.”
Holsmeri sõnul on niisamuti arusaamatu, mida autoomanik parkimistasu tõusu eest linnalt vastu saab: „Kui ma maksan ära prügiveo arve, siis saan ma vastu konkreetse teenuse. Parkimistasu tõusu puhul on linna poolt vastupakutav avalik teenus väga hägune.“

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele