Rootsi meresõiduameti lauskontroll võib
nende laevade leidmiseks, mis rikuvad veekindlatele ustele kehtestatud nõudeid,
võtta luubi alla ka kuni viis Tallinki reisilaeva.
Rootslased nõuavad, et enne 1992. aastat valmistatud auto- ja reisiparvlaevad sulgeks laeva veekindlad uksed enne sadamast väljumist ega avaks neid enne sihtkohta jõudmist. Mitme laeva peal muudaks see aga reisijatele laeval liikumise väga tülikaks, kirjutas Postimees.
Tallinki Rootsi liinil sõitvatest reisilaevadest on enne 1992. aastat valmistatud viis. Seni on kohalik veeteede amet lubanud neil sõita avatud ustega, etteheiteid pole teinud ka Rootsi inspektorid. Rootsi meresõiduameti peainspektori Johan Fransoni sõnul on üks laevadest, mis nende andmetel nõuetele ei vasta, Tallinkile kuuluv, kuid välja renditud reisiparvlaev Fantaasia.
Kurioosum seisneb asjaolus, et uued reeglid kehtestanud Rootsi meresõiduamet pole selleks vastu võtnud mingeid uusi õigusakte, vaid asus uut moodi tõlgendama olemasolevat, rahvusvahelist konventsiooni.
"Rootslased esitavad nõuete pähe konventsiooni joonealuseid märkusi, mis on mõeldud üldiste suunistena," selgitas Soome meresõiduameti meresõiduohutuse direktor Paavo Wihuri.
Börsifirma Tallink keeldus kommenteerimast, kas ja kui palju laevu Rootsi ametivõimude kontroll võib mõjutada.
1992. aastast laevadele kehtinud nõuete ümbertõlgendamist 15 aastat hiljem põhjendas Franson reisijate ohutusega.
"Probleem ei tekkinud 15 aastat hiljem, probleem on kogu aeg olnud. Nõuded kehtestas rahvusvaheliselt kehtiv konventsioon, meie lihtsalt tõlgendame seda väga rangelt. Avatud veekindlate ustega sõitmine on laeva ohutuse kõige olulisem faktor," märkis Franson.
Tallinkil sõidab Stockholmi vahet kaheksa laeva, millest viis on valmistatud enne 1992. aastat.
Vana Tallinn 1974
Regina Baltica 1980
Silja Serenade 1990
Silja Symphony 1991
Silja Festival 1986
Seotud lood
Kevadel saadab Tallink praegu Eesti ja
Soome vahel seilava Galaxy Turu-Stockholmi liinile, loobudes nii Eesti lipust
kui meeskonnast.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.