Kõik ei sõltu ainult tahtmisest, olulised on ka vastavad võimalused regioonis.
Pean silmas ettevõtteid, kellega koostöös on võimalik vähegi keerulisemat toodet toota. Eestis ei ole need võimalused eriti head. Allhange ei tähenda tingimata väikest lisaväärtust.
Näiteks tuntud kaubamärk Brembo seostub piduritega. Lihtsalt pidureid pole aga ju kellelegi tarvis. Küll vajavad pidureid auto- ja mootorrattatootjad. Seega võib allhange sisaldada ka tootearendust ja mitmesuguseid teenuseid. Sellises mudelis näengi praegu lihtsa allhankega tegelevate Eesti tööstusettevõtete arenguvõimalust - teha oma tööd võimalikult efektiivselt ja hästi, ning pidevalt arendada ja täiustada oma teenuseid.
Autor: Almar Proos
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.