Öise alkoholimüügi ära keelanud linnad ja
vallad võivad justiitsministeeriumi arvates rikkuda põhiseadust, mis tõstab
ettevõtlusvabaduse üheks Eesti kodanike põhiõiguseks, kirjutas
Postimees.
«Esialgsel hinnangul ei ole kohaliku omavalitsuse õigus kehtestada alkoholimüügi piiranguid proportsionaalne ettevõtlusvabaduse piirang ning omavalitsuste niisugune pädevus vajab põhiõigustest lähtuvat põhjalikku analüüsi,» seisab justiitsminister Rein Langi allkirja kandvas kirjas majandusministeeriumile.
Selle dokumendiga jättis justiitsministeerium jõulude eel kooskõlastamata majandusminister Juhan Partsi pakutud alkoholiseaduse muutmise eelnõu, millega püüti kehtestada üle-eestilist joovastavate jookide jaemüügi keeldu alates kella 23st kuni kella 8ni.
Ühe äärmuslikuma sammu astus läinud suvel Tallinna linn, keelates poodides õlle- ja viinamüügi kella kaheksast õhtul, ministeerium toob argumendiks põhiseaduse paragrahv 31, mille järgi on Eesti kodanikul õigus tegeleda ettevõtlusega, mille hulka kuulub ka alkoholimüük.
«Ettevõtlusvabadust riivab avaliku võimu iga abinõu, mis takistab, kahjustab või kõrvaldab mõne ettevõtlusega seotud tegevuse,» põhjendab ministeerium.
«Põhiseaduse paragrahvist 11 tuleneb nõue, et õiguste ja vabaduste piirangud peavad olema demokraatlikus ühiskonnas vajalikud ega tohi moonutada piiratavate õiguste ja vabaduste olemust,» selgitas ministeerium.
Seotud lood
Tallinna sotsiaaldemokraatide esimees Jaak
Juske kirjutas oma blogis, et Keskerakonna plaanid piirata veelgi alkoholi müüki
kasvataks hüppeliselt salaalkoholi levikut.
Riigikogus langes taas võimuliidu häältega
menetlusest välja Keskerakonna algatatud eelnõu, mis oleks keelanud alkohoolsete
jookide reklaamimise nii televisioonis, raadios kui ka välireklaamina.
Justiitsministri Rein Langi arvates oleks
jõulude alkoholivabaks muutmine rumal.
Homme läheb Riigikogus teisele
lugemisel valitsuse algatatud alkoholiseaduse muutmise seaduse eelnõu, mille
eesmärk on lahendada alkoholimüügile üleriigilise piirangu kehtestamine
22st-10ni.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.