Kindlasti on suurte ettevõtete juhtimiseks
vaja märksa enam kui sobivat näolappi, kuid uue uurimuse kohaselt on Ameerika
suuremate ettevõtete edu ja nende juhtide välimusest tekkinud esmase mulje vahel
selge seos.
Tuftsi ülikooli teadlased Nicholas Rule ja Nalini Ambady kasutasid Fortune 1000 nimekirja kõige kõrgema ja madalama reitinguga ettevõtete juhtide pilte ning palusid üliõpilastel hinnata, kuivõrd tugevate juhiomadustega need inimesed võiksid olla.
Tudengid hindasid ettevõtete juhtide kompetentsust, domineerivust, meeldivust, küpsust ja usaldatavust. Üllataval kombel selgus, et kõrgema hinde said need juhid, kelle ettevõtted olid saanud kõrgema reitingu, ehkki tudengid ei teadnud hinnatavate ametitest midagi.
Teadlased üritasid kõik fotod võrdseteks muuta: pildid muudeti mustvalgeks ja sama suureks ning hindajaile oli näha vaid hinnatava nägu.
„Tulemused kinnitavad, et mitteinformeeritud esialgne mulje inimesest võib olla täpsem kui põhjalik ja teadlikum hinnang,” kirjutasid teadlased ajakirjas Psychological Science. „Uuringu tulemused on hämmastavad, sest suurettevõtete juhid on üldjuhul üksteisele küllalt sarnased: enamik neist on keskealised valged mehed.”
Uuring toob küll välja seose edu ja välimuse vahel, kuid jätab meid siiski pead murdma, kumb oli enne: kas hea välimusega juht mõjub hästi ettevõttele või peegeldub ettevõtte edu kuidagi hoopis selle juhi näos?
Seotud lood
Kümme enimloetud lugu sel nädalal
Novaatoris:
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.