• OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,75
  • OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,75
  • 11.01.08, 11:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Heal juhil peab olema sobiv nägu

Kindlasti on suurte ettevõtete juhtimiseks vaja märksa enam kui sobivat näolappi, kuid uue uurimuse kohaselt on Ameerika suuremate ettevõtete edu ja nende juhtide välimusest tekkinud esmase mulje vahel selge seos.
Tuftsi ülikooli teadlased Nicholas Rule ja Nalini Ambady kasutasid Fortune 1000 nimekirja kõige kõrgema ja madalama reitinguga ettevõtete juhtide pilte ning palusid üliõpilastel hinnata, kuivõrd tugevate juhiomadustega need inimesed võiksid olla.
Tudengid hindasid ettevõtete juhtide kompetentsust, domineerivust, meeldivust, küpsust ja usaldatavust. Üllataval kombel selgus, et kõrgema hinde said need juhid, kelle ettevõtted olid saanud kõrgema reitingu, ehkki tudengid ei teadnud hinnatavate ametitest midagi.
Teadlased üritasid kõik fotod võrdseteks muuta: pildid muudeti mustvalgeks ja sama suureks ning hindajaile oli näha vaid hinnatava nägu.
„Tulemused kinnitavad, et mitteinformeeritud esialgne mulje inimesest võib olla täpsem kui põhjalik ja teadlikum hinnang,” kirjutasid teadlased ajakirjas Psychological Science. „Uuringu tulemused on hämmastavad, sest suurettevõtete juhid on üldjuhul üksteisele küllalt sarnased: enamik neist on keskealised valged mehed.”
Uuring toob küll välja seose edu ja välimuse vahel, kuid jätab meid siiski pead murdma, kumb oli enne: kas hea välimusega juht mõjub hästi ettevõttele või peegeldub ettevõtte edu kuidagi hoopis selle juhi näos?

Seotud lood

Uudised
  • 13.01.08, 19:21
Nädala tipp-10
Kümme enimloetud lugu sel nädalal Novaatoris:
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele