• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 01.02.08, 09:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Minilimusiin - Mini Cooper Clubman

Mini on väga eriline auto juba aegade algusest peale. Kolmeukselisele versioonile lisandus nüüd veelgi erilisem Clubman.
Armas väike sõiduk on mujal Euroopas vägagi populaarne, meil mitte nii väga. Miks? Üheks piiritõmbajaks on kindlasti hind. Praktilise mõtlemisega inimene kindlasti küsib, miks ta peaks omajagu rohkem maksma, kui tavaliste konkurentide eest? Kas ma sel juhul saan ka rohkem? Praktilist väärtust? Ei! Esteetilist ja emotsionaalset? Jah, ja ikka kamaluga! Küll lahkuvad paljud peale esimese küsimuse vastuse kuulmist kiirelt ja lähevad tagasi jaapanlaste ja korealaste tsooni. Nüüd on Mini tootjad võtnud aga kätte ja üritanud praktilist väärtust suurendada.
Kindlasti tuli sellise auto tegemise käsk BMWst, stiilis - "tehke viieukseline Mini." "Selge, teeme ära," vastati rahulikult. Tulemus sai aga arvatavasti märksa teistsugusem, kui BMW tootjad oskasid karta. "On ju viis ust," ütlesid Mini-inimesed BMW-lastele, kes peast kinni hoides vaatasid kolme külje- ja kaht tagaust. Kere on venitatud pikemaks ja kõrvalistuja poolele on lisaks olemasolevale lisatud üks uks, mis avaneb küll alles siis, kui avada esimene uks. See on tehtud selleks, et hõlbustada tagaistmele ronimist. Seda lihtsalt seepärast, et sinna on nüüd põhjust ronida - sinna mahub vabalt istuma täismõõdus inimene, kes on seal suuteline vingumata ka pikemat otsa taluma.
Tagumised uksed avanevad nagu multifilmiautodel - külgedele. Ruum ise pole just jube suur, kuid mahutab piisavalt asju, et nurisema ei peaks. Välimus pole uute lisanditega muutunud ei millekski muuks, kui rohkem erilisemaks.
Kõige olulisem on Mini puhul ikka olnud sõiduelamus. See on tänu emafirmale BMW muutunud üheks parimaks maailmas.
Kart on see, millega Minit seni kogu aeg võrreldud on. Kas Clubman on selle nime kaotanud? Ta pole päris see, mis väike Mini, kuid üldse mitte paha. Vedrustus on täiesti inimlik ja auto reageerib endiselt igale käsule, mis talle läbi rooli anda, koheselt. Küll on saba minemisega juhist tahapoole hakanud ära kaduma see "selg vastu seina" tunnetus. Kõik on muutunud natuke tavalisemaks. See, kes enne praktilisust küsis, saab siit oma positiivse vastuse, kuid see, kes otsis teravaid elamusi, peab ja saab vaid lühikest varianti osta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele