Puidufirma Runforest OÜ meenutab väga hüüdlauset filmist "Forrest Gump": "Run, Forrest, run!" Ettevõtte omanik Andrus Aasmaa ei eita, et filmil oli oma roll ettevõtte nime kujunemisel ja mingeid ideid ta sealt sai.
Pime Juhus OÜ omanik Madis Kaasik kinnitas, et sellise nimega on kerge asju ajada.
"Kohe kui oma nime ütled, on inimesel suu kõrvuni ja positiivne kontakt loodud," selgitas ta. Pime Juhus haldab Tallinna vanalinnas baari Levist Väljas.
Infosüsteemide arendamise ja andmeturbega tegelev OÜ Siidsisalik kaalus algusajal paaril korral nimevahetust, kuid ettevõtte tegevjuht Janek Lepik on sellele vastu.
"Nimi ei riku meest ja meie nimi jääb meelde," on Lepik kindel. Ta ei arva, et nimi peaks ettevõtte tegevusala peegeldama - pigem jääb tegevusalale ristivastupidine nimi paremini meelde. Siidsisaliku tegevusaja jooksul on vaid mõnel korral küsitud, kas nad siiditrükki teevad.
Nüüd on siiski segadust rohkem, sest uksed on avanud restoran Sisalik ja Siidsisalik saab e-kirju laudade broneerimiseks ning toitude tellimiseks. "Me üritame kõik need kirjad restoranile edasi saata," lubab Lepik.
Detailplaneeringute ja väikeelamute projekteerimisega tegelev Vinta-Vänta Varandus OÜ põhjendab oma nime vajadusega meelde jääda.
"Nimevalikul oli üks põhilisi tegureid selle meeldejäävus. Tagasiside on olnud igati meeldiv. Kes korragi kuulnud, see enam ei unusta. Rõõmsa naeratuse toob huulile igaühele. Pisut arusaamatum on nimi meie inglis- ja venekeelsetele tellijatele," selgitab ettevõte oma kodulehel.
Tuhandeid ettevõtteid müünud ja neile nime mõelnud OÜ Wasp Project juhatuse liige Hannes Rosin ütles, et kehtib kirjutamata reegel - tõsistel aladel nalja ei tehta.
"Advokaadibüroo Vesi & Leib või Kiirelt Vabadusse arvatavasti ei sobiks kohe üldse," selgitas ta. "Meeleheitel Koduperemehed OÜ jääb seevastu meelde ning ei häiri."
Rosina sõnul toimib igapäevases majandustegevuses loogika, et sarnased tõmbuvad ehk sarnase huumorimeelega isikud sobivad ja saavad ka teenuste osas paremini kaubale. "Kui teenus või kaup on hea, siis ei usu, et see halva ettevõtte nime pärast ostmata jääb," ütles ta.
Tartu Maakohtu kohtuniku abi Ene Jõgi kinnitas, et nemad suhtuvad erilistesse nimedesse hästi. Naljategemise piiri paneb paika hea maitse.
"Ei saa öelda, et OÜ Seemnevedelik ei sobi, kui selle loovad arstid," tõi ta näite. Registriosakondades on tööl filoloogidest nimekorraldajad, kes analüüsivad nime sobivust Eestis levinud keeltes.
Suur osa valmisfirmade ostjatest soovib kohe nime vahetada.
"Me ei soovi, et kliendil oleks häbi, kui hiljem algselt meie mõeldud nimi äriregistri infosüsteemis vastu vaatab, sest ka nimemuutmise järel jääb registrisse alles muudatuste eelne info," ütles valmisfirmasid müüva ja seetõttu pidevalt ettevõtetele nimesid mõtleva OÜ Wasp Project juhatuse liige Hannes Rosin.
Oma lemmikuna nimetas Rosin OÜ Lõbus Leevike nime, huvitavateks nimedeks OÜ Gifti-Kutid ja OÜ Rahasahin.
Ebasündsa tähendusega leidis ta olevat aga OÜ-l Cum (cum - ejakuleerima, seemnevedelik ingl k).
Sündsusetu mulje jätab ka ettevõte nimega OÜ Persei Projekt.
Ettevõttele nime panekul peab arvestama äriseadustikus toodud piiranguid.
Äriregistri online-teabesüsteemi nimepäringust saab asutaja ise kontrollida soovitud nime ja kaubamärkide varasemat olemasolu. Samuti saab sealt vastuse sarnaste nimede kohta.
Mõnel juhul võib üks täht olla eristamiseks piisav (pill ja lill), teisel juhul aga ei aita isegi kolme tähe erinevusest (nt Fotoluks ja Photolux).
"Kuna lõppsõna õigus ärinime sobivuse otsustamisel on kohtunikuabil, tuleb ette, et nimekontrollile vaatamata ei sobi ärinimi kohtunikuabi arvates," rääkis OÜ Wasp Project juhatuse liige Hannes Rosin.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.