• OMX Baltic0,53%289,97
  • OMX Riga−0,16%875,23
  • OMX Tallinn0,39%1 831,03
  • OMX Vilnius0,45%1 132,24
  • S&P 500−0,29%6 101,24
  • DOW 30−0,32%44 424,25
  • Nasdaq −0,5%19 954,3
  • FTSE 100−0,73%8 502,35
  • Nikkei 225−0,07%39 931,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%102,75
  • OMX Baltic0,53%289,97
  • OMX Riga−0,16%875,23
  • OMX Tallinn0,39%1 831,03
  • OMX Vilnius0,45%1 132,24
  • S&P 500−0,29%6 101,24
  • DOW 30−0,32%44 424,25
  • Nasdaq −0,5%19 954,3
  • FTSE 100−0,73%8 502,35
  • Nikkei 225−0,07%39 931,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%102,75
  • 06.03.08, 11:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

10 juhist, kuidas mitte liiklusõnnetusse sattuda. II osa

Sõida sujuvalt
Kõik juhtimisel tehtavad liigutused – kiirendamine, pidurdamine, käiguvahetamine, pööramine – peaksid olema kindlad ja sujuvad. Kui on vaja teha näiteks takistusest möödapõikamiseks äkiline manööver, siis ära ürita sama kiiresti endisele trajektoorile tagasi saada – nii võid kaotada kontrolli auto üle.
Pidurda aeglaselt
Ära valmista enda taga sõitvale autojuhile äkilise pidurdamisega ebameeldivat üllatust. See võib põhjustada õnnetuse, aga ka näiteks liiklusummiku tekke sinust tagapool. Vaata selle kohta artiklit "Matemaatikud lahendasid liiklusummikute saladuse". Pidurdamist tuleks alustada varakult ning esialgu väikese jõuga, auto aeglustudes vajadusel tugevdades survet piduripedaalile. Õpi tundma oma auto pidureid. Vali selleks mõni ohutu koht, näiteks suur tühi parkimisplats, ning proovi suurelt kiiruselt täie jõuga pidurdamist. Nii tead paremini, mida sarnases olukorras liikluses oodata ning kuidas käituda.
Suhtu suurtesse autodesse lugupidamisega
Mida suurem on sõiduki mass, seda suurem inertsus ning vastavalt pikem pidurdustee ja väiksem manööverdusvõime. Seda kõike tuleb suurte autode ja busside puhul arvestada. Kui möödud neist, siis reastu tagasi alles siis, kui näed tahavaatepeeglist tervet auto esikülge. Nii väldid talle ettekeeramist. Samuti ei ole hea mõte suurtel autodel sabas sõita. Kui oled liiga lähedal, siis autojuht ei näe sind oma küljepeeglist. Sina aga ei tea eestoimuvast midagi, sest kogu vaade ettepoole on varjatud. Ära kunagi ürita neist paremalt poolt mööduda! Pika sõiduki juht peab paremale pööramiseks tegema suurema kaare ning keerab seetõttu kõigepealt vasakule. Kui nüüd üritada paremalt mööduda, siis on õnnetus kerge tulema.
Sõida keskmise liiklusvoo kiirusega
Liiga aeglaselt või kiirelt sõitmine tekitab asjatult palju ohtlikke olukordi. Aeglase sõiduki taha koguneb rivi närvilisi ja ohtlikke möödumismanöövreid üritavaid autojuhte. Liiga kiirelt sõites oled aga sina see, kellele teised jalgu jäävad.
10 juhist, kuidas mitte liiklusõnnetusse sattuda. I osa

Seotud lood

Uudised
  • 09.03.08, 18:26
Nädala tipp-10
Kümme enimloetud lugu artiklit selle nädala Novaatoris:
Uudised
  • 22.06.09, 11:06
Eestis ELi kõrgeim liiklusõnnetuste ohvrite arv
Eelmisel aastal sai Euroopa teedel liiklusõnnetustes surma ühtekokku 39 000 inimest, selgus Euroopa liiklusohutuse uuringust, kuigi ohvrite arv väheneb, on Eesti liiklusõnnetuste arv Euroopa kõrgemaid.
  • ST
Sisuturundus
  • 23.01.25, 11:31
ESG – midagi enamat kui mood
Mõned trendid jäävad meiega kauaks, mõned kaovad sootuks ja mõned muutuvad, kohanedes hetkeolukorraga. Ettevõtete keskkonna-, sotsiaalsed ja juhtimisstandardid (Environmental, Social and Governance – ESG) peavad muutuma, seda eriti seoses eelseisvate struktuursete muutustega poliitikas. Olukord näib olevat Trumpi tulekuga kardinaalselt muutunud, kuid tegelikult on muutused toimunud juba päris pikka aega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele