Euroopa Parlament (EP) võttis vastu
raporti, milles tahetakse lubada liikmesriikidel suurendada piimakvoote alates
1. aprillist 2008 võrreldes praeguste kvootidega 2% võrra.
Liikmesriigid võiksid uute reeglite kohaselt kvooti vajadusel tõsta 2% võrra. Samas peaks olema võimalik kasutada kogu ELi hõlmavat tasakaalustamist kvoote ületavate ning kvoote alakasutavate liikmesriikide vahel. Sellega loodetakse ära hoida kvoote ületavate riikide trahvimist, teatas EP.
Ettepaneku poolt hääletas 531, vastu 104 ja erapooletuks jäi 22 saadikut.
Seoses nõudluse kasvuga ELis ja maailmaturul tegi Euroopa Komisjon hiljuti ettepaneku suurendada piimakvoote kõikides liikmesriikides 2% võrra. See tähendaks täiendavalt 2,85 miljoni tonni piima tootmist (kokku 145,7 miljonit tonni).
Parlamendi põllumajanduskomisjoni arutluste käigus toetas enamus komisjoni liikmetest kvootide suurendamist. Teised, sh Saksamaalt pärit raportöör Elisabeth Jeggle, kartsid, et üleüldine kvootide suurendamine võiks alandada juba praegu raskustes olevatele tootjatele makstavaid hindasid, samas kui paljudes riikides on kvoodid alakasutatud.
Kvoodiaasta 2006/2007 andmetel ei kasutatud ELi liikmesriikides ära 1,9 miljonit tonni kvooti, kusjuures 27st liikmesriigist 18, sh Eesti, tootsid piima eraldatud kvootidest vähem.
Eestile 2007/2008. aastaks määratud Euroopa Liidu piimakvoot on sama suur kui eelmisel kvoodiaastal ehk 646 368 tonni.
Seotud lood
Üheksa kuuga täitsid piimatootjad 71%
Eestile määratud piimakvoodist ehk tarnisid piimatööstustele ja turustasid otse
lõpptarbijatele 458,6 tuhat tonni piima. Võrreldes eelmise kvoodiaasta üheksa
esimese kuuga on seda 24 tuhat tonni rohkem.
Saaremaa Piimatööstuse juhatuse esimehe
Andi Saagpaku hinnangul võiksid Eesti tootjad hinnatõusu tõttu tootmist
laiendada, kvootide tõttu aga ei julgeta seda teha.
Euroopa Parlament ärgitab USAga läbi
rääkivaid riike euroliidu seadusandlust austama ning ameeriklasi Euroopa Liidu
kodanike diskrimineerimist lõpetama.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.