• OMX Baltic0,85%278,12
  • OMX Riga0,26%872,79
  • OMX Tallinn0,37%1 761,24
  • OMX Vilnius0,98%1 086,1
  • S&P 5001,26%5 942,47
  • DOW 300,8%42 732,13
  • Nasdaq 1,77%19 621,68
  • FTSE 100−0,44%8 223,98
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%113,15
  • OMX Baltic0,85%278,12
  • OMX Riga0,26%872,79
  • OMX Tallinn0,37%1 761,24
  • OMX Vilnius0,98%1 086,1
  • S&P 5001,26%5 942,47
  • DOW 300,8%42 732,13
  • Nasdaq 1,77%19 621,68
  • FTSE 100−0,44%8 223,98
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%113,15
  • 18.03.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Telereklaami tasub näidata ka internetis

Eelmise aasta meediateo auhinna sai energiajoogi Dynami:t avakampaania, kus lasti inimestel lausa ise reklaame luua, nende vahel valida ning telessegi pääseda. Kampaania autori Hanno Kindeli (Media House) sõnul saab YouTube'i oma firma turunduse hüvanguks kasutada vaid keskkonna kasutusmotoorikat arvestades.
Energiajoogi Dynami:t lansseerimiskampaania puhul kutsuti Rate.ee kasutajaid laadima YouTube'i keskkonda energiajoogi Dynami:t omavalmistatud reklaame. Inimeste loomingu motivaatoriks oli enim hääli saanud klippide MTVs näitamine.
"Ligi 120 000 Rate.ee kasutajat andsid oma hääle, 33 omaloodud Dynami:ti klippi kogusid kokku üle 300 000 vaatamise," võttis Kindel kampaania kokku.
MTV reklaamitud brändide mäletamise uuringu järgi saavutati Dynami:tile selliste reklaamiikoonide nagu Adidas ja Nokia järel neljas koht, müüdud liitrite alusel saavutati turuosa veidi alla veerandi.
Toetava meediakanalina on YouTube'i kasutama hakanud ka Elion oma viimase aja kampaaniates.
"Võib-olla mitte nii planeeritult, kui see kanal võimaldaks," hindas kasutust Elioni kommunikatsioonijuht Sigrid Karu-Holloway. "Sotsiaalse meedia kasutamisel sõnumi sihtrühmadeni viimisel on väga suur potentsiaal ning selle õige kasutamine vajab meil arendamist," ütles ta. "YouTube'i meeldiv eripära on see, et tegu on tasuta kanaliga, kus sageli teevad kliendid reklaamijate eest töö ära. YouTube on eestlaste seas väga populaarne, kõigile kättesaadav ja võimaldab olla hästi nähtav," seletas Holloway. "Pärast klipi üleslaadimist on see vaja ka õigetesse kohtadesse n-ö tilgutada. Viimase paari kampaania eel oleme sõltuvalt teemast internetis sobivatesse foorumitesse infot levitanud," kirjeldas Holloway.
Osalusturundusfirma MRM Balti juht Mihkel Lauk leiab YouTube'il ka puuduseid.
"Vaatamiskordade arv YouTube'is näitab, mitu korda on klipi vaatamist alustatud, mitte lõpuni vaadatud."
"Erinevalt telest ei ole YouTube'i sihtrühm teada. Eelistan selliseid turunduslahendusi, mis võimaldavad tarbija kaasamist," ütles Lauk.
Hanno Kindel peab paika siiski heaks. "Kindlasti nõuab YouTube'i kasutamine eeltööd, kuid noorema sihtrühma puhul saab nutikas töö heldelt tasutud."

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 12:49
Tarkvaraarendaja Merada: turvanõrkusi tuleks otsida vähemalt kord kuus
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele