Ekspress Grupi aktsia hind langes täna 2,65
protsendi võrra 51,79 kroonini, mis teeb meediaettevõtte turuväärtuseks 983
miljonit krooni.
Ekspress Grupi 2007. aasta 12 kuu vahearuande bilansi kohaselt oli grupi varade väärtus kokku 1,7 miljardit krooni. Sellest miljard krooni moodustas grupi immateriaalne väärtus, millest omakorda 853 miljonit krooni moodustasid möödunud aastal soetatud Delfi ning Maalehe immateriaalsed väärtused kokku. Delfi firmaväärtuseks hindas Ekspress Grupp 671,3 miljonit krooni eeldusel, et sel ja järgnevatel aastatel jätkub 30-protsendiline käibe kasv.
Teisalt oli aga Ekspress Grupil möödunud aasta lõpu seisuga laenukohustusi kokku 941 miljoni krooni eest millest 199 miljonit krooni tuleb maksta sel aastal 709 miljonit krooni järgneva viie aasta jooksul.
Tuleb muidugi tunnistada, et Ekspress Grupi aktsia tänase hinnalanguse taga (Ekspressi aktsia oli täna suurim kukkuja Tallinna börsil) on paljuski süüdi aktsia üliväike likviidsus ning ilmselt osaliselt ka Äripäeva peadirektor Igor Rõtov. Aktsiatega toimus 12 tehingut, mis andis kogukäibeks 86 tuhat krooni, neist suurima käive oli 30 tuhat krooni. Väikeste kauplemismahtude tulemusena alustas aktsia kauplemispäeva kuueprotsendilise tõusuga, millele järgnes 11-protsendiline kukkumine. Enne börsipäeva algust riputas aripaev.ee aga avalehele Rõtovi kommentaari selle kohta, et reklaamiturg kahaneb sel aastal 10 protsenti. Usun, et keegi lähtus oma müügiotsuse tegemisel muuhulgas ka sellest artiklist.
Üsna positiivselt alanud börsipäev lõppes taas nagu viimasel ajal kombeks. Langesid enamiku aktsiate hinnad, neist viie aktsia (Arco Vara, Eesti Ehitus, Ekspress Grupp ja Olympic EG) hind langes vähemalt 52 nädala madalaimale tasemele.
Seotud lood
Eile avalikuks tulnud Eesti suurim
meediatehing, mille käigus Ekspress Grupp ostis 846 miljoni krooni eest Delfi
portaalid, tekitas konkurentides ja meediajuhtides nõutust, sest nende hinnangul
maksti Delfi eest liiga palju.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.