• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 28.04.08, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saksa Raudtee läheb täna uuele katsele

Saksa valitsuskoalitsioon hakkab täna arutama Saksa Raudtee börsilemineku kompromissplaani. Sotsiaaldemokraadid (SPD) jõudsid pärast pikki parteisiseseid vaidlusi kokkuleppele, et börsile läheb 24,9 protsenti Deutsche Bahn AG transpordi- ja logistikaosast. Kristlikud demokraadid soovisid börsil näha 49,9 protsenti, kuid lepivad tõenäoliselt ka vähemaga. Edasi arutab küsimust parlament, lõpliku otsuse teeb liidukantsler Angela Merkel.
Kui kõik sujub, peaks börsileminek toimuma juba tänavu sügisel. IPO on plaanitud toimuma 18. augustil Frankfurdis.
Kas ja kuidas börsileminek Ida-Euroopa logistika- ja transporditurgu mõjutab, Deutsche Bahni esindaja praeguses seisus ei kommenteeri - küll väikese mööndusega, et Baltimaad, sealhulgas Eesti turg, on Saksa Raudtee jaoks jätkuvalt huvitavad.
Praeguse plaani järgi jääksid raudteevõrgustik ja infrastruktuur 100 protsendi ulatuses riigi käsutusse. Deutsche Bahnist tehtaks riigile kuuluv holding-firma, mille katuse all hakkaksid tulevikus paiknema kaks ettevõtet: üks, millele kuuluvad raudteeliiprid ja raudteejaamad ehk siis kogu infrastruktuur, ning teine, mis hakkab haldama kogu kauba- ja reisijatevedu ning logistikat. Viimase nimeks saab DB Mobility & Logistics, millest börsile läheks 24,9 protsenti.
Sotsiaaldemokraatide hinnangul on tegemist hea plaaniga, mis toob raha sisse raudteele, ei anna aga investoritele siiski otseselt otsustusõigust. Investoritele jääb suletuks ka järelevalvenõukogu uks.
Raudtee erastamise kriitikud ütlevad, et börsilemineku taga ongi ainult selle juhi Hartmut Mehdorni ambitsioonikate laienemisplaanide rahastamise vajadus. Saksa rahvale ja raudteele olevat kasu börsileminekust minimaalne.
Deutsche Bahn on juba kokku ostnud reisijate- ja kaubaveofirmasid nii Hispaanias kui ka Suurbritannias. Plaan on laieneda ka Ida-Euroopasse, et haarata seejärel enda kätte kogu kaubavedu Ida-Europa ning Euroopa edela- ja lõunaosa vahel. Lõpule jõudis ka Saksa-Vene-Poola-Valgevene raudteede ühisfirma Eurasia Rail Logistics asutamine.
Investorid võivad loota, et 24,9 protsendiga Saksa Raudtee erastamine ei piirdu. Kui poliitilised jõud muutuvad, ja valimised on Saksamaal juba 2009, pole sugugi võimatu, et börsile jõuab millalgi ka 49 protsenti Saksa Raudteest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele