• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 21.05.08, 08:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna tänavad paranevad kuid vajavad veel miljard

Tallinna magistraalteede seisukord on viimase kolme aasta jooksul oluliselt paranenud ning Tartu teed on palju hullemas seisus!
Uskumatu, kuid just seda näitavad Teede Tehnokeskuse tehtud mõõtmised.
Tallinna linnavalitsuse tellimusel tehtud mõõtmiste kohaselt on pealinnas teekatte tasasus isegi rahvusvaheliste standardite järgi hea ning kui 2005. aastal oli roopa sügavus keskmiselt 16,3 mm, siis eelmisel aastal veel vaid 10 mm.
Heaks loetakse ka Tallinna teede suhteliselt korralikku kandevõimet - nõrk on see vaid kümnendikul magistraalteede koguarvust. Ning nagu ütleb Teede Tehnokeskuse projektijuht Tiit Kaal, on Tartu teede olukord palju hullem.
Tulenevalt liiklussagedusest ja lagunemisastmest tuleks esmajärjekorras remontida Rävala puiestee, Peterburi tee, Gonsiori ja Sõle tänavad ning Paldiski maantee, teeb Teede Tehnokeskus ettepaneku.
Nimetatud teelõigud vajavad 1500kroonise ruutmeetrimaksumusega kapitaalremonti. Kalkulatsioonid on tehtud tingimusel, et eelarvepiirangut ei ole ning prioriteedid on reastatud vastavalt majanduslikule tasuvusele - ehk siis aasta keskmisele ööpäevasele liiklussagedusele.
"Tarkvaraprogramm koostab nimekirja selle alusel, kui mõistlik ning mis ajal mingit tööd teha on. Näiteks on terve rida lõike, mis tuleks korda teha võimalikult kiiresti, aastatel 2008-2009," selgitab Kaal arvestuse koostamise printsiipi lähemalt.
"Aastaisse 2012-2014 on jäetud lõigud, mida praegu veel remontida ei tasu - nende puhul on mõistlik mõni aasta oodata, kuni teekatte seisund on piisavalt halb või kuni liiklus on kasvanud piisavalt suureks," ütleb Kaal.
Teede Tehnokeskuse hinnangul peaks lähimate aastate kalleim projekt magistraalteede osas olema Peterburi tee remont, mis maksaks ligikaudu 192,5 miljonit krooni.
Teede remondi kogusumma aastani 2014 ulatuks aga ligi 800 miljoni kroonini.
Tallinna kommunaalameti juhataja Ain Valdmanni sõnul need summad sinnakanti tõenäoliselt ka ulatuvad, ka tehniliselt on need plaanid tema sõnul täiesti tehtavad. Uus pikaajaline Tallinna teedevõrgu arengukava on praegu ootel. Milline selle sisu tuleb, sõltub Valdmanni hinnangul Euroopa Liidu fondidest saadavast abist ja sellest, milliseks kujunevad sellest tulenevalt linna rahalised võimalused teiste teede remontimiseks.
Valdmann lisab, et lisaks magistraalteedele tuleb remontida ka kõnniteid ja kvartalisiseseid teid, milleks kuluks 90 miljonit krooni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele