Skanska endine divisjonjuht Tiit Kõnd
lahkus Skanskast ehitusäri eetikapiire rikkudes jättes Eesti ühe olulisema
värava ehk Tallinna Lennujaama projektijuhtimise katki.
„Mis mulle pinda käib, on see, et üks nendest divisjonijuhtidest jättis Lennujaama projekti pooleli. Ehitusringkondades ei peeta heaks tooniks, kui projektijuht keset projekti minema kõnnib. Seoses sellega olid meil päris korralikud raskused, et uuesti projekt joonele saada,“ ütles Skanska uus juht Olle Horm. Hädaolukorras saadeti Skanska omaniku poolt uueks projektijuhiks soomlane.
Kõnd on üks võtmetöötajatest, kes on Skanskast väljakasvanud uue ehitusfirma Shermani osanik, millele ehituslepingud juba 600 miljoni eest. Mees ei soovinud Lennujaama katkijätmist kommenteerida.
„Kaalun Teie poolt esitatud küsimustele vastamist,“ vastas Kõnd esimese e-kirjaga. Mees siiski hiljem vastas kirjale, aga ei põhjendanud, miks ta jättis Lennujaama projektijuhtimise pooleli.
„Lahkusin Skanska EMV-st 2007 aasta lõpus peale 12 aastast töösuhet. Ettevõttes toimus põlvkonnavahetus ja minu lahkumine ei olnud selle protsessi kõige olulisem juhtum,“ kirjutas Kõnd, kelle mobiiltelefon andis üksnes kutsuvat tooni.
Ta lisas, et oli Skanskale lojaalne töötaja. „Olen olnud lojaalne töötaja oma endisele tööandjale, kellest väga lugu pean ja tahan seda olla ka tänastele partneritele.“ Kõnd kinnitas, et polnud Shermaniga seotud Skanskast töötamise ajal, kuigi Sherman alustas ehitustegevusega advokaadi tagant pool aastat enne, kui Skanska endised divisjonijuhid Kaupo Kolsar, Tiit Kõnd ja Kajar Kruus lahkusid Skanskast.
Seotud lood
Ehitusfirma Skanska endised juhtfiguurid
lõid osalusi peites firma Sherman, mis Skanskast kaasa tõmmatud töötajatega
on vaid aastaga hammustanud ehitusturust tubli 600 miljoni kroonise tüki tüki.
Uus ehitusfirma Sherman on sõlminud üle
poole miljardi eest ehituslepinguid, millest lõviosa on tulnud Oliver Kruuda ja
Mati Tusovi firmadelt. Pärnu maanteel otsib koostööd ka nende meestega ka Jaanus
Otsa ja Olaf Hermani arendusfirma.
Lähima 3-5 aasta pärast on oodata Riia
rahvusvahelises lennujaamas suuri muudatusi. Ehitustööde käigus paisub Riia
lennujaam suuremaks Helsingi ja Oslo lennujaamast. Tõustes regiooni üheks
suurimaks lennujaamaks, jäädes napilt alla vaid Kopenhaageni lennujaamale.
Septembri lõpuks valmib Paljassaare
poolsaarel 1,4 km pikkune valgustusega kergliiklustee Paljassaare põiktänavast
kuni Katariina kai parklani.
Kui majandusnäitajad langevad, tõuseb vajadus turvateenuste järele, sest kuritegevus hoogustub. G4Si juhatuse esimees Priit Sarapuu ütles, et enim toimub kuritegusid just mehitamata valvega väliobjektidel, kus pimeda aja saabudes on kurjategijatel mugav tegutseda.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele