Ajakirjanik Piret Reiljan seadis oma 17. juuni Äripäevas ("Kop-kop ja raha tuleb!") ilmunud repliigis kahtluse alla kogu finantssektori toimimise. Võin kinnitada, et ei BIGi ega ühegi teise Eestis tegutseva panga eesmärgiks pole "lihtsameelseid inimesi võlaorjusse meelitada". Selline tegutsemisviis poleks ka ühegi ettevõtte jaoks kuigi jätkusuutlik.
BIG on reguleeritud krediidiasutus (ehk pank), mis allub Finantsinspektsiooni järelevalvele ja järgib oma tegevuses kõiki pankadele seatud reegleid ja häid tavasid. Meie koostöö Eesti Postiga ei tähenda kindlasti artiklis viidatud "kiirlaenuputkade püstitamist postkontoritesse", sest koostöö pearõhk on hoopis tähtajalistel hoiustel. Loodame, et koostöö tulemusena muutuvad BIGi pakutavad atraktiivsed hoiustamisvõimalused kättesaadavaks ka nendes piirkondades, kus meil seni oma esindust pole ja moodsate IT-lahenduste kasutamine ei ole niivõrd levinud.
Loomulikult on võimalik postkontorite vahendusel esitada ka laenutaotlusi. Olen siiski kindel, et lugematu hulga SMS-laene väljastavate osaühingute kõrval on pankade, sealhulgas BIGi, pakutavad laenuteenused oluliselt turvalisem ja mõistlikum valik.
Seotud lood
Kliimamuutuste tagajärjel kehtestatud rangemad regulatsioonid seavad ettevõtetele uusi ootusi ja kohustusi, suunates neid looma üha jätkusuutlikumaid ärimudeleid. SEB jätkusuutlikkuse juht Tatjana Vakulenko rõhutab, et pangad ei ole seejuures pelgalt finantseerijad, vaid ka olulised partnerid ja nõustajad, aidates ettevõtetel muuta rohepöördega seotud väljakutseid konkurentsieeliseks.